bruten handled

dobbis

Trådstartare
jag var just ute med hunden och det är ishalka ute,självklart stod jag på öronen.
vad var det för nr till någon som kan vidarbefodra mig till akuten typ,kss i skövde
 
Sv: bruten handled

112, tex. De åker ju inte alltid på prio 1. Eller 1177, som säkert kan skicka taxi. Eller ring taxi.

Och krya på dig!!
 
Sv: bruten handled

Precis..112 eller 1177!

Antar att du bor långt från Vara, annars hade jag kunnat komma och vara taxi!
 
Sv: bruten handled

1177 var det jag var ute efter.tack
att det är brutet behöver jag inte tvivla på längre,hoppades innan,men nu lutar hela handleden utåt,ser ut som en vissen blomma och jätte svullnaden hugo har dykt upp på yttersidan,suck!
har ringt en granne som nu sitter stand by som chaufför,så får vi se om jag måste åka in nu eller kan vänta till i morgon vill ju inte sitta där hela natten.
 
Sv: bruten handled

Inte vänta till imorgon med bruten handled, ajaj. Kommer du in kan du säkert få bra smärtstillande även om du behöver vänta. Och behöver du opereras är det ju snarare desto bättre med att komma in.
 
Sv: bruten handled

1177 höll med dig och nu gör det rejält ont så stanna hemma är inget alt.
väntar på grannen och ska släppa ut vovven lite till så får hon vara home alone ifall det tar tid (så får jag kanske väcka en granne till)
önska mig lycka till och att det bara är att dra rätt,ska på hundutställning på lördag 8 mil bort.
 
Sv: bruten handled

Önskar dig verkligen lycka till! Och du, din hälsa är viktigare än hundutställningen, även om det känns surt att missa den ;)
 
Sv: bruten handled

Äsch, för bukefolk gör jag allt, så mycket hjälp som jag fått här :love:
Men ja halt är det, fybubblan!

Jag tycker du ringer och ber om en ambulans!

En ambulans får man väl inte bara så där för en bruten handled? Möjligen att de kan ordna en sjukresa med taxi.
 
Sv: bruten handled

En ambulans får man väl inte bara så där för en bruten handled?

Det hoppas jag verkligen inte!
Inte konstigt att det sällan finns ambulanser till hands när det verkligen händer något, när folk tror att det är nån slags gratis taxiservice till akuten. :crazy:

TS: Ligger handleden fel är det nog tyvärr bara att åka in, hoppas att det är lätt fixat utan operation!
 
Sv: bruten handled

nu är jag hemma igen,det var en lugn kväll så det gick snabbt och jag hade turen att orto fanns redan på akuten.
radius av,snyggt rent brott och slapp op,gips 4v och så fick flying high tabletter :p
 
Sv: bruten handled

'''''''''''' dubbelt''''''''''''''''''''''
 
Senast ändrad:
Sv: bruten handled

jag var nog den gladaste patienten där inne,så tacksam för att det inte var värre.
men någon utställning blir det nog inte på lördag,känns inte så säkert att köra så långt med en hand och dom har hotat med snöslask natten till lördag.
om någon stör sig på dom små bokstäverna så beror det på att jag inte kan trycka ner shift och göra stor bokstav,så ni får stå ut med det några veckor.:)


ps för den som inte vet vilket ben radius är så är det det stora benet som går mellan tumme och armbåge.
 
Sv: bruten handled

Usch!! Hoppas du inte har allt för ont!! Och vad skönt att den va "fint av" Bröt själv handleden förra vintern (8feb) på torsdag ska jag göra min tredje operation:meh:

*broddar är bra skit*
 
Sv: bruten handled

Skönt att du slapp operation. Har du ingen snäll bekant som kan köra till utställningen?
 
Sv: bruten handled

jag har ett par fullbroddade tillbehör till skorna men bestämde mig för att jag kan gå på vägrenen,glömde att jag måste byta vägsida :o
så är huvudet dumt får kroppen lida .

jösses vad vad svårt med bara en arm.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 947
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Har en otroligt aktiv och glad tik på ett och ett halvt som var ute och sprang i blåbärsris i onsdags och då hände det som inte får...
Svar
10
· Visningar
1 715
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
694
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 023
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp