Bry sig om hur andra sköter sin häst?

Vattenförsörjning är idag enkelt att åtgärda även vid minusgrader så där finns inga ursäkter till att de står utan vatten en längre tid. Däremot kan ensilageåtgången vara svårare. Ibland äter de som tusan ibland mkt mindre ( beroende på väder, pälssättning, antal, individer mm) så det kan ju vara svårt att avisera i god tid om att nytt ensilage behövs. Fick beror det på vad som menas med god tid
Vattnet i vårat stall löstes genom flottörkoppar i alla fyra hagarna med uppvärmning och elströms-vakt som syntes om strömmen försvann , alla kunde se det. Fast då måste ju nån gå omkring och diska ur kopparna som blev lite äckliga efter ett tag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur tänker ni och agerar kring hästägare som inte sköter om sina hästar? Hästarna får inte mat, de har börjat rymma från sin hage för...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 015
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 884
Senast: Korven
·
Anläggning Såhär ligger det till: Jag står i ett stall med 3st hästar uppstallade och 2st på lösdrift. Vi är tre stycken hästägare som nu skall...
2
Svar
36
· Visningar
4 067
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp