Bryta kontrakt

W

Wes

Vad kan hända då? om man bryter ett kontrakt?
Om jag tex. skriver ett fodervärds avtal me en viss tids uppsägnings tid för båda parter o även skriver att de inte får brytas utan att veterinär och sällskap till båda parter är överens om att nåt är fel och hästen ska återlämnas bara om nåt är fel. Om jag får för mig att hämta hem min häst utan vidare.. kan jag då göra de? fast de inte står i kontraktet att jag får?
 
Finns det någon form av vitesföreläggande så lär du väl bli skyldig att betala det. Men inte fasen GÖR man så ! Har man skrivit in i kontrakten en sak så håller man ju det, eller hur ? Annars kan ju den andra parten hittapå ungeför vad-som-helst.
 
Om det inte framgår av kontraktet, så kan fodervärden stämma dig inför tinget.

Utslaget i tinget kan ju sluta hur som helst, från ekonomisk kompensation till fodervärden till att du kan bli skyldig att ordna fram en likvärdig foderhäst.
 
Isåfall gör du dig skyldig till avtalsbrott. Det kan leda till t ex böter och räkna med att du får stå för ALLA omkostnader.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 540
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp