Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Bryter av....

S

Sudd

Min polle har en förmåga att bryta av hela tiden när man rider, både från trav till skritt och från galopp till någon slags flängtrav...tycker han borde orka för vi rider ju konternuerligt hela tiden och försöker verkligen att träna på den här..När man ridit honom en stund och drivit på varenda gång han bryter av kan det gå bättre iaf i traven. men galoppen bryter han gärna av så fort han får chansen...Jag måste driva som en tok för att han inte ska bryta av..och när jag driver så där mycket så vill han gärna öka farten, vill jag få honom att ta det lite lugnare så bryter han av...
Har ni några bra tips på vad man kan träna på för att stärka upp honom..

C

Cleooo

Hej!!
jag har en häst som gör precis likadant. fast hon är slapp o vill maska. när jag köpte henne orkade hon helt enkelt inte, men nu gör hon det o då försöker hon komma undan. hon bara springer snabbt o inte jobbar eller saktar av. men jag rider henne med mycket stöd, o sen känner jag innan hon saktar av o då driver jag igång henne. ett annat sätt är ju att säga till på skarpen, genom att kanske piska till hästen. men mittt tips är att bara ha tålamod o rida på med lite mer stöd o med tiden släppa mer o mer när hästen orkar bära sig...

//fia :bump:

C

Cleooo

Hej!!
jag har en häst som gör precis likadant. fast hon är slapp o vill maska. när jag köpte henne orkade hon helt enkelt inte, men nu gör hon det o då försöker hon komma undan. hon bara springer snabbt o inte jobbar eller saktar av. men jag rider henne med mycket stöd, o sen känner jag innan hon saktar av o då driver jag igång henne. ett annat sätt är ju att säga till på skarpen, genom att kanske piska till hästen. men mittt tips är att bara ha tålamod o rida på med lite mer stöd o med tiden släppa mer o mer när hästen orkar bära sig...

//fia

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6458 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Dressyr Har ni någon favoritövning som ni hela tiden återkommer till? Dela med er! Vad är det som är bra med den? Min är öka och minska volten...
Svar
9
· Visningar
926
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
485
Ridning Söker hjälp från er som är erfarna i piggare hästar! Själv så föredrar jag en lugnare typ där man behöver driva på, och där det överlag...
2
Svar
22
· Visningar
1 341
Träning Hej! Jag har börjat kunna rida mer galopparbete på min travare nu på sistone. (Han kan fatta galopp från skritt i båda varven och...
Svar
2
· Visningar
432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Smörja mulen med?
  • Föl 2021

Omröstningar