BSZS 2018 (utbruten från Hunduppdateringstråden del 19)

linnsan

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Årets segrare på BSZS... Travar orent på många bilder. Alltså, sånt här skrämmer mog verkligen.

IMG_9183.JPG
 
Senast ändrad av en moderator:
 O_o:cry: herregud
:banghead::banghead::banghead: Stackars hund! :cry:
Men fyfan? Till och med min hundovana sambo blev förskräckt.

Det "roliga" är ju när folk påstår att detta var målet med rasen hela tiden. Man har bara inte lyckats försen nu.

Och se lägger man in denna texten, som är från Max von Stephanitz bok... Vilket tydligt talar om att ryggen ska vara RAK. Snacka om att de har tolkat RS fel alltså...

IMG_8943.jpg
 
Årets segrare på BSZS... Travar orent på många bilder. Alltså, sånt här skrämmer mog verkligen.

Visa bifogad fil 21847
Det ser nästan ut som att man drar väldigt hårt i kopplet och hunden stretar framåt extremt mycket så att ryggen buktar. Men tydligen så ser den bara ut så där ... O_o
Apropå bakbenen, jag kom just tänka på något - om man använde en rakryggad schäfertik så skulle den kraken inte kunna nå upp för att betäcka tiken :grin: Kanske lika bra det dock.
 
Jag förstår inte ens hur någon kan tycka att det där är snyggt - eller funktionellt :cautious:
Oavsett vad det är för ras, så vill jag ha funktionella rörelser - och en sunt byggd kropp :banghead:

De här människorna jobbar inte sina hundar mer än att hacka sig upp till möjligtvis en IPO2. Så om hunden är funktionell skiter de i. Huvudsak är att de har mycket pigment, överdrivet stop och könsprägel och helst massa päls också.
 
De här människorna jobbar inte sina hundar mer än att hacka sig upp till möjligtvis en IPO2. Så om hunden är funktionell skiter de i. Huvudsak är att de har mycket pigment, överdrivet stop och könsprägel och helst massa päls också.
Har de könsprägel då? För det är ju jääätteviktigt för utställningsmänniskorna inom aussie, men ändå ser man knappt skillnad på tikarna och hanarna när de lägger upp parningsannonser. Inte som med Tinja och hennes bror Kaiju, där skulle ingen kunna missa att Tinja är tik och Kaiju är hane.
 
Har de könsprägel då? För det är ju jääätteviktigt för utställningsmänniskorna inom aussie, men ändå ser man knappt skillnad på tikarna och hanarna när de lägger upp parningsannonser. Inte som med Tinja och hennes bror Kaiju, där skulle ingen kunna missa att Tinja är tik och Kaiju är hane.
När du visar mig parningsannonser så brukar jag gå på vilket av hundarnas namn som låter som tiknamn och hanhundsnamn, för inte sjutton ser jag skillnad på hane och tik när det gäller utställningsaussies :angel:
 
Hjälp! :eek: Vilken gångart är det där?!
Det SKA vara trav :confused:
Inom islandshäst kallar vi det extremt fyrtaktig trav. Tyder i regel på avsaknad av styrka och/eller balans. Men då är det ju något som sker enbart under ryttare, när vi kräver nåt som inte kommer helt naturligt för den hästen (eller den ännu inte hittat balans/byggt styrka för att bära ryttare ordentligt). Att något liknande ska ske hos hund i fri rörelse är bara extremt tragiskt, det borde liksom inte vara möjligt.
 
Har de könsprägel då? För det är ju jääätteviktigt för utställningsmänniskorna inom aussie, men ändå ser man knappt skillnad på tikarna och hanarna när de lägger upp parningsannonser. Inte som med Tinja och hennes bror Kaiju, där skulle ingen kunna missa att Tinja är tik och Kaiju är hane.

Ja hanarna har skallar som bisonoxar och är stora som älgar. Och det är maskulint i utställningsvälden :meh:
Tikarna ser mer normala ut.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
16
· Visningar
1 687
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 599
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
30
· Visningar
2 682
Senast: Migo
·
Hundhälsa Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 283
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp