Bucas Flugtäcken

hästgalentjej04

Trådstartare
Jag har hört väldigt mycket dåligt om dessa täcken. Men de rosa flugtäcket är ju så gulligt. Så jag undrar vad folk tycker om täcket??
 
Jag har ett Bucas, dock ej rosa. Det är jättebra tycker jag. Bra halkigt material som inte ruggar pälsen på hästen, bra spännen och framför allt vid, stor halsdel som inte pajar min hästs ståndman. :)
 
Hade ett rosa, det var bra tills det gick sönder :p stämmer nog med vid hals (tyvärr för min del). Köpte ett randigt från Börjes sen som jag var mer nöjd med.
 
Jag tycker att de är jättebra. Har både vanliga flugtäcken, de tjockare flugtäckena samt ridtäckena.
 
Passformen är väldigt bra. Tyvärr så har dom börjat med sämre matrial i täckena som har dålig hållbarhet och blir fort uppruggade. När jag påtalade det för många år sedan fick jag besked från den snorkige återförsäljningen att det alltid varit samma matrial och man beräknar att de endast ska hålla en säsong. Man kunde se skillnaden genom bara att titta på det. Senare år en mycket porösare fiber vilket medförde att täcket gick sönder direkt . Försökte returnera men eftersom det var använt när det gick sönder så blev det nej. Det bara sprack sönder hästen hade inte ens rullat sig. Så nej tack.
 
Jag gillar inte flugtäckena, kasar alltid snett och sitter dåligt. Tror det är pga att dom inte har vanliga maggjordar.
Min kan dock ha deras vanliga bucas Irish utan problem:)
 
Jag har ett Bucas, dock ej rosa. Det är jättebra tycker jag. Bra halkigt material som inte ruggar pälsen på hästen, bra spännen och framför allt vid, stor halsdel som inte pajar min hästs ståndman. :)

Hur är halsdelen i vidd jämfört med deras andra täcken? Min har ett regntäcke bucas freedom och det är lite snålt i halsen för henne. Har ett weatherbeeta flugtäcke som också är lite tight, och behöver köpa ett nytt.
 
Hur är halsdelen i vidd jämfört med deras andra täcken? Min har ett regntäcke bucas freedom och det är lite snålt i halsen för henne. Har ett weatherbeeta flugtäcke som också är lite tight, och behöver köpa ett nytt.
Det är tillräckligt stort för min fjordhästs ganska kraftiga halsparti + ståndman. Kan mäta om du vill men det dröjer isf till helgen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Nu är sommar på gång vilket innebär alla dessa flugor.. Min häst avskyr dom och får massor med bett så hon behöver flugtäcke...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: klaraa
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
965
Utrustning Vad har ni för tips ang flugtäcken. Vi är nu inne på tredje täcket den här sommaren... Amigo Buzz-Off, Haglunds..., har nu beställt ett...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
491
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp