Bucas olika modeller

Fredag

Trådstartare
Jag har noll koll på Bucas olika modeller, men vill gärna höra från någon som kan vad som skiljer dem åt?
Vill ha ett halvhalstäcke som även rymmer en ganska kraftig halvblodsbog.
Har sett Freedom och Irish turnout med halvhals - vad skiljer dem åt?
 
Freedom tycker jag är mindre i bogen samt kort på höjden. Irish är större och sitter mycket bättre på min. Nu kör jag dock utan halvhals då min inte kan ha det då det är för trångt. :)
Jag rekommenderar Irish om du har en större modell av häst :)
 
Freedom tycker jag är mindre i bogen samt kort på höjden. Irish är större och sitter mycket bättre på min. Nu kör jag dock utan halvhals då min inte kan ha det då det är för trångt. :)
Jag rekommenderar Irish om du har en större modell av häst :)
Tack, precis den info jag behövde! :)
 
Får jag pinga denna gamla tråd och fråga om skillnaden på deras vanliga skärning och deras halvhals på Irish? Jag har varit nyfiken på deras boglösning i hur många år som helst men aldrig testat och föredrar egentligen halvhals. Men halvhalsen ser inte ut direkt annorlunda ut än random märkes halvhals? Jag tycker min häst har fått breda bogar på äldre dagar och att täckena liksom stramar numera.
 
Hade både irish samt smartex på min grova swb, och det enda som passade är modeller med big neck. Allt annat blev hon strypt av.
 
Får jag pinga denna gamla tråd och fråga om skillnaden på deras vanliga skärning och deras halvhals på Irish? Jag har varit nyfiken på deras boglösning i hur många år som helst men aldrig testat och föredrar egentligen halvhals. Men halvhalsen ser inte ut direkt annorlunda ut än random märkes halvhals? Jag tycker min häst har fått breda bogar på äldre dagar och att täckena liksom stramar numera.
Prova big neck :)
 
Tror den borde bli för stor men fattade efter jag skrev att den modellen också fanns så får de vad jag hittar att testa 🙂

Konstigt nog funkar den på fler hästar än originalskärningen, tycker jag. Jag har nu en väldigt nätt häst och den har ärvt ovanstående täcke, sitter bra där med även om hon nog kunde ha haft en normal med.
 
Även jag är nyfiken på Bucas o deras skärning vid halsen :D
Det är irish turnout främst jag tänker på.

Hästen har 145 i vanligt hööks täcke(fairfield) men det är ju så kass passform, antar hon har 145 i bucas då med?
 
Min butik hade inte big neck i årets katalog men testade den vanliga skärningen och den kanske var lite tajt på undersidan av halsen. Måste testa hans PE hur det faktiskt är. Beställde ett high neck för att testa halvhalsen, men de verkar inte ha de där vecken jag var ute efter. De verkade därmot spontant passa min hästs bogar jättebra! Och resten av täcket satt väldigt bra o var normal i passformen, han har 6'6. Eftersom jag inte skulle ha detta täcket oavsett (ett Green line, jag behöver det bättre yttertyget i Irish) så var jag väldigt försiktig när jag provade dock.
 
Min butik hade inte big neck i årets katalog men testade den vanliga skärningen och den kanske var lite tajt på undersidan av halsen. Måste testa hans PE hur det faktiskt är. Beställde ett high neck för att testa halvhalsen, men de verkar inte ha de där vecken jag var ute efter. De verkade därmot spontant passa min hästs bogar jättebra! Och resten av täcket satt väldigt bra o var normal i passformen, han har 6'6. Eftersom jag inte skulle ha detta täcket oavsett (ett Green line, jag behöver det bättre yttertyget i Irish) så var jag väldigt försiktig när jag provade dock.

Fel av mig 😆 Han har 6'3 i PE, 6'6 i HW och Bucas.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Luzzan
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp