Bucas-täcken, storlekar?

josefinefreed

Trådstartare
Hej! Jag undrar lite ang. Bucastäckenas storlekar.. Hur mycket som skiljer.

Min häst har ett regntäcke (freedom, ofodrat) i strl 135cm, som hon har på alla andra täcken. Det sitter bra osv.

Jag har nu hittat ett perfekt vintertäcke åt henne, Bucas, fast det är i strl 140cm.. Så min fråga är, tror ni att hon kan ha detta? Eller skiljer det mycket?

MVH Josefine
 
Sv: Bucas-täcken, storlekar?

Freedom tycker jag är lite små i storlekarna jämfört med tex Irish turnout. Vilken modell är det du har tänkt dig som vintertäcke?
 
Sv: Bucas-täcken, storlekar?

Vi har massor av bucastäcken hemma, och freedomregntäckena. Även vintertäcken. Alltid när vi köper vintertäcken får hästarna 10 cm större än vad de brukar ha, just för att de oftast har på sig ett innetäcke under och när de är så fodrat så upplevs de lite mindre:)
 
Sv: Bucas-täcken, storlekar?

De bucastäcken jag haft har varit lite små i storlekarna så det borde ju passa bra att det är något större storlek än vad hästen har normalt.
 
Sv: Bucas-täcken, storlekar?

Det var ett Power Turnout All-in-one, men GUD vad dåligt det satt! Det var jätteknepigt i bogen. Blev världens största urrigning på henne, såg ut som om de skulle regna/snöa in direkt i hals och bog.

Nä nu har jag beställt ett freedom vinter oxå eftersom regntäcket sitter perfekt på henne! :-) Blev ett 135cm precis som regntäcket, jag tycker mer att det är stort än litet om man ska jämföra.

Här är skillnaderna;
Freedom


Power Turnout




Syns inte lika väl på bild, men det satt verkligen skitkonstigt i bogen. :p
 
Sv: Bucas-täcken, storlekar?

Jag älskar Freedom. Dom sitter riktigt bra i bogen på min kuse också. Däremot har han 135 i Irish turnout men måste ha 145 i Freedom annars blir det för kort i rocken..
Förstår problemet med powertäcket. Det går inte att ta bort bogplattan? Men det hjälper nog bara markant..
 
Sv: Bucas-täcken, storlekar?

Okej. :-) att de kan skilja så på storlekar mellan olika modeller fast samma märke.

Den är inte löstagbar iaf, och även om jag tar bort plattan så sitter t-spännena där dom sitter. :-/ Förhoppningsvis blir jag nöjd med Freedom-vinter! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 780
Senast: blayenka
·
Utrustning Hej, vill köpa ofodrat regntäcke och hsr hittat Mio på Hööks. Men, ska jag ta 130 eller 140? Vanligtvis har hästis 135. i alla sina...
Svar
5
· Visningar
654
Senast: WBanna
·
Utrustning Hej! Regnperioden närmar sig och dags att köpa ett nytt regntäcke. Har nu Bucas regn-täcke i storlek 135.Med facit i hand kunde hästen...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp