Bucastöcken

ascha

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Bucas Atlantic? Hur är de i storlek och passform? Jag har ett Bucas Celtic stalltäcke som sitter bra och skulle vilja hitta ett vintertäcke som sitter likadant. Har tidigare bara haft Horseware Amigo så min kunskap om Bucas olika utetäcken är pytteliten. Vilka modeller har de och vilken typ av häst passar de?
 
Hur tycker du passformen är?

Sitter kanon på min nätta häst med smalt bogparti. Har även ett bucas stable till henne men kan uppleva att det trycker lite i mankammen om hon har det dygnet runt, tyvärr.

Hade en grövre häst ett tag, typ grov swb, där hade jag smartex big neck men det var ändå strypfunktion under halsen vid spännet så på den typen av häst funkade HW Rambo bättre.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 295
Senast: Corax
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
351
Senast: Blossom
·
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
911
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp