Bucket list

Seabaz

Trådstartare
Woop woop, hemkommen från semester med sambon och jag har kryssat av en bucket list thing som jag alltid velat göra: se späckhuggare i det vilda :love:

26299

Helt fantastiskt, ett tag hade vi 50-60 st runt omkring oss som jagade/hade jagat och åt något!


Vad är era bucket list saker?
 
Oj, min bucket-list är rätt hästinriktad inser jag men...
- Bo på en mindre hästgård
- Rida en Msv-klass (företrädelsvis MsvC?) på 60%.
- Vara tävlingsledare för en minst nationell och helst nationell/elit tävling (oberoende av gren!)
- Resa runt i Tyskland (då jag dels har släkt där, rätt utspritt, och det dels är ett väldigt fint land!)
- Besöka Island.
 
Späckhuggare låg topp tre på min bucket list, men fick den fixad några år sedan. :love:

Högst nu:
Få se bergsgorillorna i Uganda/Rwanda.
Höra vilda gibbonapor sjunga.
Se vilda driller.

Så alla handlar om primater. :D

Vad är driller?? *googlar*
 
• Köra snöskoter
• Lifta (Hur långt och vart är inte så noga men jag skulle vilja testa, har aldrig liftat)
• Ta med tält och packning och cykla en längre sträcka och vildcampa i skogen
• Springa We Run Rome, ett lopp som går varje nyårsafton och där man springer förbi flera av de kända monumenten i Rom
 
• Köra snöskoter
• Lifta (Hur långt och vart är inte så noga men jag skulle vilja testa, har aldrig liftat)
• Ta med tält och packning och cykla en längre sträcka och vildcampa i skogen
• Springa We Run Rome, ett lopp som går varje nyårsafton och där man springer förbi flera av de kända monumenten i Rom
Lifta upp till Norrland, ta med tält och cykel och campa. Stanna till snön kommer och åk lite skoter. Då har du fixat 2/3! :rofl:
 
Jag hade någon gång i livet en idé om att promenera från Smugehuk till Boden. Ja, ni vet som i Pojken och Tigern. I vuxen ålder kan jag tycka att det dels är lite långt, och dels så finns det nog roligare ställen att promenera :D Men någon form av långvandring med tält på ryggen vore ballt.
 
Jag vill vandra West Highland Way, bila från Malmö till Treriksröset och besöka Galápagos samt Costa Rica.
 
När jag var yngre hade jag en rejäl bucket list

Rida i Grand canyon t.ex

Nu med den kroppen jag har så får jag rejält tänka om och om det är möjligt att uppnå. Igen ide att göra en bucket list som aldrig kan uppnås
 
Späckhuggare står på min lista också! Tillsammans med att åka på drömsemester med dottern, efter hennes önskemål, gå ner i vikt för att kunna rida igen och ha husdjur igen.
Bockade av att simma med vilda delfiner i januari 😍🐬🐬🐬😍
Fantastiskt. Jag simmade med vilda delfiner för x antal år sedan i Nya zeeland. Helt magiskt :love:
 
Späckhuggare står högt på min lista med. Tillsammans med att besöka Svalbard och/eller Antarktis.
Antarktis är fortf på min bucket list tillsammans med eagle festival i Mongolia

Jag fick ett vykort från Antarktis för ett par veckor sedan. Så j-a häftigt
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 381
Senast: Tirnanoogh
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 801
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Trassel12
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp