budgetalternativ till vagnslyktor

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har en gammal (ombyggd) trilla, som har hållare för vagnslyktor.
Riktiga vagnslyktor är ju tjusiga, men jag funderar på om det är någon som hittat nåt billigare alternativ till vagnslyktor, som man kan sätta i dessa hållare?
 
när jag var ung red man med en sån här på benet, när det var mörkt. Den var mer för att synas än för att se.
ridlampa.jpg

Men tänk så bra det hade varit om det fanns en liknande lampa med ett gäng ledlampor framåt och rött positionsljus bakåt. Den hade definitivt funkat att hänga i lykthållarna på min vagn...
 
Jag har gått loss på wish(leveranstiden kan ju vara bra lång dock), och handlat diverse cykellampor. Räknar med att kunna sätta fast dem på ett eller annat sätt på rockarden.
 
när jag var ung red man med en sån här på benet, när det var mörkt. Den var mer för att synas än för att se.
ridlampa.jpg

Men tänk så bra det hade varit om det fanns en liknande lampa med ett gäng ledlampor framåt och rött positionsljus bakåt. Den hade definitivt funkat att hänga i lykthållarna på min vagn...
ser nu att bilden inte syns här, gör ett nytt försök,
ridlampa.jpg


det jag funderar på just nu är alltså specifikt någon form av lampa som funkar att sätta i lykthållarna på trillan.
Andra typer av belysning finns ju i hur många varianter som helst...
 
Biltema har riktigt bra cykellampor.
Det är alltså inte "belysning generellt" jag är ute efter. Sånt kan man hitta överallt...
Utan en form av lampor, som passar att sätta i lykthållarna på trillan. Som liknar de ursprungliga vagnslyktorna i konstruktionen, men inte nödvändigtvis lika snygga och dyra.
MED_UTROP_84_67.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: BornAgain
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
618
Senast: Rosett
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 897
Senast: mars
·
Hemmet Jag har berättat om min konstiga gamla pardörr förr. Den som färgen bubblar på, och den som "läcker" någon mystisk vätska genom färgen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 047
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Arbetsintervju
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden
  • Löss

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp