Budgetsadel?

joqla

Trådstartare
Hej!
Ska köpa hoppsadel till häst med normallångt sadelläge, ganska låg manke, rund (ej takformad) och rak rygg. Mycket anläggning fram är det optimala och gärna flatare sits.
Vill inte lägga mycket pengar då jag först och främst rider dressyr, har en budget på runt 3000. Ska användas till uteritter och enstaka hoppträningar.
Jag har funderat på Wintec, jag föredrar nån annan form av stoppning än ull då jag inte är beredd att lämna in ytterligare en sadel för omstoppning varje år. Nån som har en? Hur ser ryggarna ut på era hästar isf?
Bekväma? Tips på andra budgetsadlar som skulle kunna funka?
 
Kan nog vara värt att spara en tid till och ta ut sadelprovare som kan ge dig tips på märken och modeller som passar.
och att du sen letar och forskar vidare efter äldre modeller med liknande former och nöjer dig med estetiskt fula/slitna/omoderna sadlar men som är hela och fullt funktionsdugliga efter omstoppning.

Jag har köpt 5st sadlar under 4000kr och 6st under 7000kr de billiga var passier, tekna, wintec och de dyrare var passier tekna, lippo, bates och albion.

Dvs det går att hitta gamla kvalitets sadlar i samma prisklass som budget sadlar. Är oftast populariteten på märket som sätter priset.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 641
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp