Bukefalos 26 år!

Genom godis! :cool:
Jag har gjort så att jag tar en morotsbit och visar hästen den, för så biten framför näsan och ner mellan frambenen och säger kommandot "bocka" (eller buga då om man vill det). Sen får den godis o beröm. Öva flera ggr!

Vi har kommit så långt att vi kan ställa oss vid bogen, säga bocka och han böjer ner halsen mellan frambenen och "böjer upp" ena frambenet ("står på tå" kanske man kan säga) och tar godiset mellan benen.
Vill man gå vidare kan man lära hästen sänka sig ner som på cirkus (så att den står på ena framknäet o andra benet framsträckt). Då kan man tydligen träna det genom att använda sig av ett grimskaft som man binder runt benet som ska ner på knä. Locka ner hästen med godiset så att den till slut gör som det är tänkt. Så långt har inte vi tränat med vår kuse, men det funkar nog bra! Kräver tålamod och lång träning bara. Mycket godis, beröm och en häst som är lite cool.

S

Spider84

Dom har väl plockar bort hur man lär ut trix?
Det sa i alla fall Rebecka att de skulle göra sist gång jag pratade med henne. De vill lära ut det istället för att folk bara läser sig till det, men de kanske ligger lite kvar?

Står åt samma håll som hästen och bugar själv. Sen godis när han gör rätt, även lite rätt i början. Min bugar jämt när han vill ha lite godis. :)

Liknande trådar

Hästvård Läste denna artikel idag, har följt frågan i några år. Otroligt intressant, framförallt att alla är fortfarande...
2
Svar
31
· Visningar
1 689
Kropp & Själ Min läkare sa att jag kunde kontakta henne genom meddelande via 1177. Jag kan inte hitta var och hur på sidan :confused:
Svar
2
· Visningar
215
Hemmet Har en whirlpool toppmatad maskin som kom med lägenhetköpet i december. Sköljmedelsfacket är nog inte rengjort sen förra ägaren:arghh...
2
Svar
24
· Visningar
864
  • Artikel
Dagbok Eller snarare säga till någon ”jag älskar dig” Varför är det så svårt :confused: :crazy:? Detta är personen jag vill leva med. Bilda...
Svar
3
· Visningar
372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ta sig från Sturup till Malmö C
  • Behöver lite stöd
  • Att flytta - rent praktiskt

Hund, Katt, Andra Djur

• Magnusson ångkokt till valp
  • En framtida funderingar kring ras