Bugg och säkerhetsuppdatering av forumet

Nu är forumet uppdaterat till senaste version. Det handlar nästan uteslutande om mindre buggrättningar och det bör därför inte märkas några egentliga skillnader jämfört med innan.
Som vanligt tar jag tacksamt emot rapporter om något ser konstigt ut eller inte verkar fungera som det skall.
 
För mig flyter det på i normal fart när jag väl är inne men det är några tillfällen jag inte ens kommer in på sidan :down:
 
Om det hade någon koppling till det tidigare är jag inte säker på, men servern fick ett mjukvaruproblem som ställde till det så att sidan inte kunde nås under en dryg timme i kväll.
Problemet är delvis löst så att det bör fungera hyffsat nu, lär få arbeta vidare med det hela under morgondagen.
 
Helt löst var det inte, blev en ny period av onåbarhet.
Jag har valt att prova med en lite avskalad variant av sidan nu för att försöka kolla om det möjligen kan vara något av tilläggen som kan tänkas ställa till det. Även om jag inte tror det egentligen. Kommer eventuellt prova att slå dem några i taget för att testa.
 
Jag ser inte mer än rubrikerna när jag kollar vilka trådar som finns i olika forumdelar. Det brukar ju alltid synas en del av första inlägget också så att det går att avgöra om tråden är intressant att läsa eller ej.
 
Jag är mest överlycklig över att jag kommer in nu måste jag säga.

Menyraden finns, men det är ingen meny i den ;)
 
Va skumt, jag postade lite kommentaren och så tidigare, men nu ser jag de inte alls. Är helt övertygad om att jag såg när de postades... riktigt knepigt.
 
Alla inlägg som skrevs på morgonen är bort även mitt.
Problemen fortsatte, vi provade med att byta viss hårdvara på den gamla servern, något vi trodde hade löst problemen, men inte.
Vi beslutade därför att flytta sidan till en helt ny server. Vilket nu skett, den är inte optimerad än, men förhoppningsvis fungerar det under tiden vi jobbar med det.
Vad jag förstår användes en backup från i natt vid flytten, därav att inlägg och annat från i morse inte finns med.
 
Alla inlägg som skrevs på morgonen är bort även mitt.
Problemen fortsatte, vi provade med att byta viss hårdvara på den gamla servern, något vi trodde hade löst problemen, men inte.
Vi beslutade därför att flytta sidan till en helt ny server. Vilket nu skett, den är inte optimerad än, men förhoppningsvis fungerar det under tiden vi jobbar med det.
Vad jag förstår användes en backup från i natt vid flytten, därav att inlägg och annat från i morse inte finns med.

Som jag anade då. Hoppas att det löser sig!
 
För mig känns sidan nu minst lika snabb som den någonsin varit.
Man skall väl akta sig att skriva sådant. Tycker ni att den är snabbare än förut?
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 370
Senast: LiviaFilippa
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 500
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 336
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 587
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp