Bugg och säkerhetsuppdatering av forumet

Nu är forumet uppdaterat till senaste version. Det handlar nästan uteslutande om mindre buggrättningar och det bör därför inte märkas några egentliga skillnader jämfört med innan.
Som vanligt tar jag tacksamt emot rapporter om något ser konstigt ut eller inte verkar fungera som det skall.
 
Den är snabb för mig också - när det laggar tror jag mer att det är mitt internät som ställer till det
 
Snabba ryck här också :)

16bfzvm.png


Edit: från Pingdom tools
 
Jag försöker söka efter en tråd som är ett par veckor gammal, men det verkar som att allt mellan igår och 2010 är borta? Det blir ett jättehopp i sökträffar däremellan.
 
Jag kör en uppdatering av sökindexet, innan den omfattande körningen är färdig kommer sökningar inte fungera tillförlitligt.
Prova att använda google-sökningen i högerspalten istället.
 
För mig är undre menyn borta nu på mobilen. Alltså där det finns notiser etc. Ser bara min lilla avatar där.
 
Det verkar vara ett problem mot databasen som visar sig ibland, troligen pga att den inte konfigurerats till 100%. Jobbar med att försöka få det löst.
 
Gilla-problematiken hörde ihop med det jag nämnde tidigare om databasen. Förhoppningsvis skall allt detta vara löst, åtminstone för tillfället, sedan några minuter tillbaka.
 
Gilla-problematiken hörde ihop med det jag nämnde tidigare om databasen. Förhoppningsvis skall allt detta vara löst, åtminstone för tillfället, sedan några minuter tillbaka.
Jepp o under tiden blev jag gråhårig av att försöka lista ut om huruvida o varför jag blivit bannad.:grin:
 
Sökfunktionen verkar fortfarande inte funka så bra? Fick bara upp flera år gamla trådar trots att det fanns en ny som innehöll samma sökord.
 
Det verkar stämma, tror inte sökindexet blev riktigt färdigt innan databasproblemen i fredags. Gör en ny körning nu för att återskapa sökindexet. Den bör gå lite fortare denna gång och förhoppningsvis utan problem, när den är klar bör sökningarna få med alla resultat igen.
 
Har det fungerat bra sedan i måndags, eller har någon märkt några som helst problem? Skriv gärna i så fall.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 366
Senast: LiviaFilippa
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 494
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 332
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp