Buke-analys av Kim Jon-Uns senaste ridfilm

Rialavargen

Trådstartare
Nordkorea har släpp en ny film på när Kim Jon-Un rider. Se aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/tv/a/304909/se-kim-jong-un-i-full-galopp-pa-vit-hast

Om man lämnar debatten om heliga berg, tidpunkt och världsläget åt sina egna experter, kan vi väl på buke göra en analys av själva ridningen.

-Sitsen
-Tygeltag
-Skänklar
-Hästens signaler
-Hästens extriör och utstråling
-Underlag
-Träns, sadel etc
-Ryttarens klädsel
-Ryttarens utstrålning
Fyll gärna på.
 
Nordkorea har släpp en ny film på när Kim Jon-Un rider. Se aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/tv/a/304909/se-kim-jong-un-i-full-galopp-pa-vit-hast

Om man lämnar debatten om heliga berg, tidpunkt och världsläget åt sina egna experter, kan vi väl på buke göra en analys av själva ridningen.

-Sitsen
-Tygeltag
-Skänklar
-Hästens signaler
-Hästens extriör och utstråling
-Underlag
-Träns, sadel etc
-Ryttarens klädsel
-Ryttarens utstrålning
Fyll gärna på.


Jag tror inte filmen är manipulerad.

Gissar att hästen är utvald för att den inte riskerar att kasta av Den Store Ledaren och för att den har bekväma gångarter. Den ser inte så missnöjd ut tycker jag, ryttaren bråkar inte i tyglarna eller klänger runt så mycket och hästen pinnar på snällt.

Kim Jon-Un rider i en stor tjock vinterkappa och är ingen slank man så stelhet beror säkert delvis på michelingubbe-formen med massa kläder och stoppning. Tycker han ser rätt så avslappnad ut, även om han inte riktigt får plats i sadeln.

Vacker häst och vackra omgivningar. Synd på diktatorn, men jag kan inte riktigt rättfärdiga en massa generella klagomål på hans ridning. Det är ju ingen dressyrtävling.
 
Härlig häst! Den ser lättriden och bekväm ut. Kanske lite tunn, men det kan bero på ras. Undrar vilka raser som är vanliga i Korea och hur uppfödningen ser ut där?
Utrustningen tycker jag är vacker och hästen har t.o.m ett vitt ländtäcke. :)
Diktatorn själv ser ut att vara mycket ridvan. Han galopperar utan problem på en hand.
 
Härlig häst! Den ser lättriden och bekväm ut. Kanske lite tunn, men det kan bero på ras. Undrar vilka raser som är vanliga i Korea och hur uppfödningen ser ut där?
Utrustningen tycker jag är vacker och hästen har t.o.m ett vitt ländtäcke. :)
Diktatorn själv ser ut att vara mycket ridvan. Han galopperar utan problem på en hand.
Kan vara Orlovtravare.
Uppfödningen är nog inte så stor, Nordkorea är väldigt fattigt. Kanske han har ett stuteri själv.
 
Kan vara Orlovtravare.
Uppfödningen är nog inte så stor, Nordkorea är väldigt fattigt. Kanske han har ett stuteri själv.

Nu blir jag nyfiken. :) Varför tror du just Orlovtravare?
Jag funderade på om de har något litet stuteri med "varmblodiga" hästar som förser diktatorn med anhängare av fina rid- och körhästar. Eller om de kanske t.o.m importerar från exempelvis Kina. Korea har ju bara en inhemsk ras, en ponny, Cheju, och den ser inte alls ut sådär. Den i filmen ser ädel ut. Nästan lite åt Arab/Berber eller någon av de indiska raserna. Kina har ju exempelvis sina Sanhehästar som de bl a använder till galopp. De borde vara rätt så ädla tänker jag.
Jag kan verkligen nörda ner mig i tankegångar av det här slaget. :o
 
Nordkorea har släpp en ny film på när Kim Jon-Un rider. Se aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/tv/a/304909/se-kim-jong-un-i-full-galopp-pa-vit-hast

Om man lämnar debatten om heliga berg, tidpunkt och världsläget åt sina egna experter, kan vi väl på buke göra en analys av själva ridningen.

-Sitsen
-Tygeltag
-Skänklar
-Hästens signaler
-Hästens extriör och utstråling
-Underlag
-Träns, sadel etc
-Ryttarens klädsel
-Ryttarens utstrålning
Fyll gärna på.
Jag reagerade mest på att det är olika årstider i filmen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp