Buke border collies!

KopparbergsEmme

Trådstartare
Japp, in med bild!! Namn (fullständigt också) samt vad ni pysslar med..

Är så himmla nyfiken på vad de döljer sig för BC hundar i buke världen ;)

Min har varit med i en annan bild tråd men heter iaf Memoars Quintana och föddes 11 november 2007.

mars_08_004_1206609745.jpg
 
Sv: Buke border collies!

Ja en hel del faktiskt! Men vi har mest kört lydnad.. Helt underbar hund.!
Vad ska det bli av din då?
 
Sv: Buke border collies!

Hon ska bli GK vall hund sedan blir det bruks, främst spår. Men har även funderingar på Rapport, beror på sambon ;)
 
Sv: Buke border collies!

Kanske en dum fråga men

Vallar man på vintern för då är det ju snö? vallar man ändå?:confused: om det är lite snö så går det ju men om det är mkt?
 
Sv: Buke border collies!

inte för att du fråga mig men tror att en bc tar sig fram på de flesta underlag:)
 
Sv: Buke border collies!

Tja man får ju problem om hunden inte kan springa i det, annars vallar man..iaf lite..fåren ska ju också kunna ta sig fram utan att skada sig..
 
Sv: Buke border collies!

Hej

Jag har nyligen importerat en 5 månaders Border Collie från England. Hon heter Kagarn Krystal Belle enligt stamtavlan men vi kallar henne Fly. Hon har mest utställningshundar i stamtavlan med en del champions.

Jag ska använda henne till lydnad, agillity mm.
Har bara hunnit gå valpkurs ännu men börjar snart vuxenkursen.


Mvh Emelie
 
Sv: Buke border collies!

Gud vad roligt! Nu är jag inget big fan av utställning, gör de mest för skojjs skull :p Upp med kort! :)
 
Sv: Buke border collies!

Detta är sture, han är 7 månader. Han ska andvändas hemma till vallning på både får och nöt. Just nu går vi valpkurs och ska snart börja på lydnands kurs. När han tänt till ordentligt på djuren blir det vallnigs kurser...

stureis.jpg
 
Sv: Buke border collies!

Fin! Han har ett grymt "eye". Min minsta, Abby, nu 1,5 år har en annan taktik
BabbiBed.jpg

BedaBabb.jpg

Min äldsta, Vesslan, är även hon en vänlig själ.
DSC00025.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Buke border collies!

Fick en tanke i huvudet sådär bara:idea: Vad tycker en vallhund egentligen om djuren han vallar? Alltså om han/hon inte hade varit utbildade hade de jagat/bitit ihjäl fåren el. vad de nu ska valla då?
Och hur börjar man träna dem ?
 
Sv: Buke border collies!

OJ ursäkta såg nu att detta var en tråd för foto, skulle kanske ha startat en egen tråd:o
 
Sv: Buke border collies!

Dom har så mycket instink om man säger så. Var och kollade på 8 v valpar härom dagen och dom hjälptes redan åt att valla hönsen på gården.
 
Sv: Buke border collies!

Nej det gör absolut ingenting! Inte för mig TS :D Bara roligt att snacka BC ;)

De har så himla mycket instink i sig, min lilla vallar allt hon får! Visst finns de dem som är lite vassa och på men i regel vallar de bara,inte jagar...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 650
Senast: Fruentimber
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: Lii
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 397
Senast: machafuko
·
Hundhälsa Efter att den mest hundkunniga i min familj gav mig rådet att posta en tråd här, så sitter jag nu o gör det! Jag har sökt men inte...
Svar
7
· Visningar
591
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Bra blötmat
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp