Buke fryser

em-pirre

Trådstartare
Hej hej @Gunnar och alla andra.

Den senaste tiden (kan möjligen vara efter senaste uppdatering?) så har buke betett sig konstigt. Tidvis så hackar sidan då jag scrollar I trådar (kan ev vara nån reklam som stör), och det mest störande är att sidan fryser. Det kan hönda 1-10 gånger på en halvtimme.

Alla andra sidor funkar. Hittills har det endast hänt inne i trådar.

Har nån samma problem? Har rensat kakor och minne och loggat ut/in.

Surfar enbart på Android 11.
 
Jag använder mobilen för sällan, tror jag för att kunna se något sådant. Har inte märkt något vid datorn, tror jag.

Verkar inte bra om det är fler och på olika system.
Skulle kunna bero på den nya versionen av forumet eller uppgraderingen av viss serverprogramvara eller kanske bara något tillfälligt internetproblem. Men om det är återkommande måste jag självklart försöka lösa det.
 
Jag använder mobilen för sällan, tror jag för att kunna se något sådant. Har inte märkt något vid datorn, tror jag.

Verkar inte bra om det är fler och på olika system.
Skulle kunna bero på den nya versionen av forumet eller uppgraderingen av viss serverprogramvara eller kanske bara något tillfälligt internetproblem. Men om det är återkommande måste jag självklart försöka lösa det.
Det har hållit på i kanske några veckor eller så. Speciellt hackandet har funnits längre, och frysande kanske två veckor eller mer? Väldigt osäker på tidsspannet tyvärr.
 
Inte märkt just det, men jag har märkt en annan lite udda sak. Ibland hamnar jag på olika ställen i trådar numera, om jag växlar mellan att gå in via dator eller mobil. Vissa olästa inlägg har jag alltså redan läst. Använder chrome på båda, är alltid inloggad, och det har aldrig hänt tidigare..... Ingen jättegrej för mig, men tänkte att jag kunde nämna det ändå.
 
Jag har märkt sedan senaste uppdateringen att det ibland tar ovanligt lång tid när jag ska t.ex. gilla ett inlägg eller skriva i en tråd. Kommer upp någon liten laddningsgrafik som hör till Buke, och ibland försvinner den inte förrän jag laddar om sidan. Surfar från dator.
 
Jag har märkt sedan senaste uppdateringen att det ibland tar ovanligt lång tid när jag ska t.ex. gilla ett inlägg eller skriva i en tråd. Kommer upp någon liten laddningsgrafik som hör till Buke, och ibland försvinner den inte förrän jag laddar om sidan. Surfar från dator.
Ja, det där har jag faktiskt också märkt.
 
Jag har märkt sedan senaste uppdateringen att det ibland tar ovanligt lång tid när jag ska t.ex. gilla ett inlägg eller skriva i en tråd. Kommer upp någon liten laddningsgrafik som hör till Buke, och ibland försvinner den inte förrän jag laddar om sidan. Surfar från dator.
Det där upplevde jag igår, att det var ett par sekunders fördröjning innan mitt gillande av ett inlägg "gick igenom" så att säga. Idag har jag inte märkt av det dock.

Några andra problem har jag inte märkt, men så surfar jag också nästan uteslutande från min Macbook.
 
Det går segt här också, speciellt att reagera på inlägg men ibland även att ladda om eller byta sida. PC med Chrome. Andra sidor funkar som vanligt så det är inte mitt internet som krånglar.
 
Jag har forskat vidare lite om detta och kontaktat de som gör forumprogramvaran.
Detta kan möjligen uppstått i samband med att jag lade in möjligheten till push-notiser. Jag väntar in svar och om det inte finns någon snabb lösning kanske jag provar med att slå av push-notiser tills det finns en bättre lösning.
 
Surfar på Samsung mobil, någon yyp galaxy 1 år gammal 😅

För några dagar sedan när jag scrollade åt ena hållet (minns ej vilket) så blixtrade det som en kant som också frös fast längst upp för varje scroll. Trodde jag pajat skärmen men insåg det enbart var på buke. Men varit borta sedan dess så skrev inget här.
 
Jag kommer prova att slå av lite funktionalitet här på sidan ett tag för att se om det möjligen kan vara anledningen till problemet, bland annat runt möjligheten att ignorera innehåll och lite runt rapporter.
Förhoppningsvis kan jag slå på dem igen om någon halvtimme om det inte blir någon skillnad.
 
Jag fick slå av alla tilläggsprogram då det blev lite problem med att bara slå av vissa. Det innebär bland annat att förstasidan blir väldigt tom, så jag kommer återaktivera dem om en liten stund och hoppas jag fått in lite data att titta vidare på.
 
Efter att ha återaktiverat dem funderar jag på om denna procedur som inte borde ha löst något faktiskt kanske har löst seghetsproblemen?
 
Efter att ha återaktiverat dem funderar jag på om denna procedur som inte borde ha löst något faktiskt kanske har löst seghetsproblemen?
Tyvärr verkar problemen kvarstå. Får fortsätta försöka hitta vad det kan vara som ställer till det.
 
Screenshot_20211104-200537_Chrome.jpg

Får jag lite nu och då.
 

Liknande trådar

Bukefalos Sen ungefär en månad tillbaka händer det ganska ofta (flera gånger per besök på sidan) att somliga "knappar" inte går att klicka på...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 293
Senast: Hedinn
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
30 569
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
13 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp