Bukefalisternas sommarplaner!

SpanskaLoppan

Trådstartare
Mina planer för sommaren gick i stöpet och jag får därmed hålla mig hemma. Men delad glädje är dubbel glädje, så nu är jag nyfiken på vad Ni har för planer i sommar? Ligga i gräset och njuta av en bra bok? Festivaler? Resor? :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag läser en kurs på halvtid, i övrigt ska min sommar bestå av precis det som faller mig in för dagen. :) Det enda som är inbokat hittills är en resa norröver hem till familjen i juli och jag och sambon ska upp en sväng igen i augusti, i övrigt är agendan helt tom. Det är precis vad jag behöver efter ett par väldigt turbulenta år, jag ska verkligen vila mig i form i sommar!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag har inte sommarlov i år utan studierna rullar på som vanligt, kommer även att jobba en del under sommaren.

I övrigt tänker vi mest vara hemma i Uppsala och umgås med vänner, njuta allmänt av sommaren, spela mini-golf, gå på Evolutionsmuseet, gå på bio, äta glass tills man storknar m.m. Ska även iväg på en liten resa och fiska med mina föräldrar.

En väldigt lugn och stillsam sommar m.a.o, men det gör inte mig något då Uppsala är så himla vackert på sommaren!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

SYnd att dina planer inte blir av!


Jag ska jobba 7 eller 8 veckor. Har 8 på schemat men försöker minska ner det till 7 då jag känner att 8 blir för mycket. 2 veckor ska jag spendera på Spaniens solkust! :love: Sen blir det 1 eller 2 veckor då jag hänger hos pojkvännen i Götet, kanske tar en sväng till Oslo för att hälsa på en vän och kanske har ett par dagar då jag gör absolut ingenting. :D
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Tråkigt med inställda planer :(

För min del blir det jobb hela sommaren. Tänkte försöka komma iväg på någon liten weekend eller så, om ekonomin tillåter.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Tack du! Jag hoppas den blir det :)
Spanien ska bli så jäkla gött att jag inte vet vart jag ska bli av, typ :D


Och du, en sväng in till Göteborg för någons slags buketräff tycker jag att din ekonomi får tillåta iaf! ;) Kram!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Det tillåter ekonomin absolut! :D Åh, det ska bli jätteroligt, vi måste få ihop det när du är här. :love:

Spanien låter såååå härligt! Jag måste försöka ta mig utomlands snart... Kliar i resefingrarna.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Denna vecka är jag ledig tillsammans med dottern som är ledig från dagis. Vi tar sovmorgon varje dag :D Sen är vi i stallet, gungar lite, gräver i sandlådan, leker med hunden och ptja, tar det lugnt.
På måndag börjar jag jobba heltid på mitt vanliga jobb i fängelset. Det ska jag göra hela sommaren. Så, ja. Det var väl det.

Iofs ska vi upp till mina föräldrar. Jag bara över en helg men dottern ska sen stanna där i tio dagar. Under de dagarna ska jag passa på att jobba så mycket övertid som det bara går. Helst klämma in en eller två nattpass i fängelset också. Om jag får tillräckligt mkt övertid så reser nog hon och jag någonstans i höst :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Tassetass och living_dead: låter som min sommar! Förutom att jag ska jobba som en tok. Men ledig tid ska det tränas och slappas. Tänkte turista lite i min egen kommun, se den lite med turisternas ögon så att säga. Det är ju faktiskt ganska skönt att hålla det enkelt!

Sleepan och Lillelorden: det är inte hela världen, tråkigt att jag missar "min" festival men jag fick åka till Grekland istället, ett land jag alltid velat se. Så jag är nöjd ändå :)
Spanien låter ju verkligen toppen! Och buketräff också :D Alltid så tråkigt att jag aldrig kan vara med på sådana, ni verkar ha så kul!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Men vad mysigt det lät! Önskar er en regnfri vecka då :)
Fängelse låter läbbigt, är det inte en rätt hård miljö? Kanske beroende på vart man jobbar förstås?
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Än så länge har det varit fint väder. Jag har kunnat sola en del :D
Jag trivs bra i "mitt" fängelse. Det är en klass 2-anstalt så mittemellan-nivå. Man ska nog inte vara alltför lättpåverkbar eftersom en del fångar gärna försöker manipulera de luxe men jag har hittills inte haft några problem. Rak, tydlig och bra koll på regler så kommer man långt :)
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Du blir sådär fräscht solbrun förstår jag? Inge avis alls :arghh:

Jag hade gått under efter några timmar alltså, jag som går på allt folk lurar i mig :o Men jag tror det är ett intressant arbete för dom som passar!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Om jag orkar ligga i solen blir jag iaf brun. Jag har alltid med en sprayflaska med vatten så jag kan kyla ner mig :p Har dock insett att jag måste sola baksidan också. Framsidan är helt okej brun men baksidan är inte alls brun. Men det är ju så jobbigt att kleta solkräm på tatueringarna. En är bara en månad gammal så den är jag klart rädd om. De andra tre på ryggen gör inte lika mycket.

Det är väldigt intressant. Klart annorlunda mot andra jobb som jag har haft. Men jag trivs bra efter ett år och lär stanna kvar tills jag är klar med mina studier. Hade inte velat ha det som framtidsyrke, för dåligt betalt. Men som sommarjobb och extrajobb under terminerna är det perfekt!
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Det här är första gången sedan 2008 som jag är ledig mer än två veckor på raken och inte jobbar max antal veckor under sommaren.

Jag började med lite smygsemester innan skolan officiellt var slut med fem dagar hos familjen hemma i Värmland. Sedan har jag nu haft en veckas semester på hemmaplan, den har mest gått åt till att planera och ladda ur efter vårterminen samt börja planera för familjens gemensamma semester. Jag har en vecka till hemma och sedan åker jag och sambon samt alla våra djur till Gotland för två veckors semester. Vi ska bo i en stuga med djuren och umgås en massa med hans familj och bara ta det lugnt. Lämna datorerna hemma och ta med en hög böcker :love:

Dagen efter att vi kommer hem så börjar jag jobba. Jag har schemalagt jobb i fem veckor. Under tiden så har jag och unghästen ett par fälttävlan inplanerade också, och så ska vi träna. Mer än så orkar jag oftast inte spika samtidigt som jag jobbar. Sedan har jag lite mer än två veckor ledigt innan skolan börjar i höst, som det ser ut nu så blir det en resa till Berlin då med en av mina bästa vänner för öl och vintageshopping samt umgänge med min släkt som bor där.
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Jag ska rida massor (medryttarhästens ägare ska få barn nu i sommar), vara ledig hela sommaren, vara två veckor i en fin stuga i Småland precis vid en sjö med sambon i juli och sen en vecka på den grekiska ön Korfu med sambon i augusti :love:
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Ja jag tror den blir himla bra! Bara känslan av att vara ledig i tre månader känns fantastisk :D
 
Sv: Bukefalisternas sommarplaner!

Min semester började i söndags :) Idag rider jag och 10 andra iväg på en långtur i 7 dagar med 44 hästar (bor på Island), i år får jag dessutom ha med min egen häst för första gången :)
När vi kommer hem igen blir det lite jobb i ca 2 veckor, sen så blir det en vecka hemma i Sverige i juli, hoppas på bättre väder än förra sommaren :D
Mer ledigt är inte planerat, men kan bli en långtur till med hästarna senare i sommar, hoppas!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 124
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Viva
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 413
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp