Bukefalos 12 år firas med nyheter

Idag är det precis 12 år sedan jag lade ut mina första hästrelaterade sidor på nätet.
( Lite om vad som hände i början: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=666830 )
En hel del har hänt sedan dess.

Den senaste tiden har jag genomfört uppdateringar av nästan alla program som sköter om Bukefalos webbsidor.
Framförallt har det inneburit en del nyheter under alla användares profiler. Klicka gärna på "Min profil" uppe till höger för att kolla upp vad som hänt.

Det finns nu även möjlighet för alla att "tagga" upp alla diskussionstrådar. Taggarna gör det lättare för alla att på ett enkelt och roligt sätt hitta trådar man kanske inte hittat annars.
En del nyheter inom forumet är ännu inte släppta, jag planerar att göra det inom de närmsta veckorna.

I dag på själva 12-årsdagen tänkte jag släppa lös det som egentligen är den första riktigt stora nya funktionalitet som införts på mycket länge, nämligen Bukefalos bloggar!
( Jag har skrivit lite i min blogg om just detta med helt ny funktionalitet http://www.bukefalos.com/f/blog.php?b=81 )

En del kommer säkert använda denna nya funktionalitet till att skriva riddagbok och om sådant som är nära kopplat till hästar. Andra kommer skriva om allt möjligt som händer i deras liv. Bloggarna kan även fungera som en enkel hemsida för er som tröttnat på att uppdatera er gamla eller inte har någon ännu.

Några anser kanske att allt det här har man väl redan kunnat göra på forumet och visst ligger det en del i det. Den stora fördelen här är att det är den som "äger" bloggen som ansvarar och sköter om den. Detta innebär bland annat att de som har haft problem med att trådar på forumet inte tagit den väg de själva önskat, eller att folk inte håller sig till de regler trådskapren själva har ställt upp, nu har en möjlighet att använda bloggen för att lösa detta. Den som "äger" bloggen kan själv radera andras kommentarer i bloggen av vilken anledning som helst ;)

Vi kommer hålla koll på bloggarna också, om någon bryter mot lagar eller på annat sätt beter sig riktigt illa på en blogg kommer det raderas när vi upptäckt det. Likaså kan hela bloggar stängas eller användare bannas. En annan regel för bloggarna är att de skall vara privat-bloggar. De är inte till för företag eller för folk som försöker sälja eller göra reklam för något.

På följande adress hittar ni Blogg-huvudsidan:
http://www.bukefalos.com/f/blog.php

Som ni kanske ser har en del av moderatorerna varit flitiga bloggare, ni som vill börja läsa i stället för att skriva, har redan nu denna möjlighet.

Bloggen är ganska enkel till sin utformning, vilket bör göra det enkelt för de flesta att komma igång, förbättringar och uppdateringar av blogg-funktionen kommer självklart framöver. Om ni har frågor omkring bloggen är Bukefalos-hjälp det bästa stället att fråga. Där kan ni ta hjälp av de som redan vet mer om detta.
http://www.bukefalos.com/f/forumdisplay.php?forumid=78

Jag hoppas att alla skall få mycket nytta och nöje av dessa nya bloggar här på Bukefalos.
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Tack för detta Gunnar! :bow:

Jag var en av dom som bloggade innan det ens hette blogga :rofl: (det hette dagbok på internet på den tiden)
Kanske ska jag börja med det igen.
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Bloggar?! TJOHOO! HURRA!!:bow::bump:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

VA fort åren går.
Jag har hängt här i flera år, nu senast under Cronis. Och minns det blinkade kuvertet mest och allt grönt :D

För mååånga årsen fatta jag inte va Bukefalos var, utan kollade mest hästannonser här. Men sen så. Jag är fast :D

:bow: Åt Gunnar!
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Min blogg har redan gjort en raket karriär! :bow:
Kanske den förrsta i Bukes historia som blivit läst och fått ett svar! Jisses vart ska detta sluta? :laugh:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Tack älgen! :laugh: Man kan skicka med glada gubbar men får skriva dom själv! : ) blir :) utan mellanslag.

(du är min nya hjälte bara så du vet det)
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Jag älskar din nya funktion och tycker att det är något av det bästa sedan dom uppfann hjulet....men.....kan man inte komma till folks bloggar via profilen?
Måste man gå via din länk?

(har jag nämt att jag är född på 1700 talet och inte är så bra på det där med bloggar och länkar?) :eek:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Tänk på hur mycket denna sida har påverkat hästsverige. Gissa bara hur många som hittat sin nya häst på annonsidorna
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Men vad had har du gjort nu?
Hur jag är sökte bloggar så fick jag bara fram dina!!!!!!! :eek:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Grattis på födelsedagen Buke.... :bow::love:

Insåg just att det är ganska så exakt 10 år sedan jag kröp in här för första gången... :D
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Tyckte vi nyss deklarerade 10-årsjubileum ju :D
Grattis Bukefalos och Gunnar!
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Nu har jag klickat på nästan allt man kan klicka på.
Jag kommer antingen tillbaka till Bukefalos forum eller till min egen blogg.

Vad gör jag för fel?

Jag vill ju hitta älgens inlägg!
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Jag vill ju hitta älgens inlägg!
Det finns flera sätt att komma till bloggen. Vill du hitta en speciell användares blogg så kan du gå in i den personens profil. Där finns en blogg-flik.

När du har en tråd öppen finns det nu även en blogginläggsräknare under varje användarbild. Klicka på siffran så kommer du till bloggen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 368
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 514
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 968
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 783
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp