Bukefalos 12 år firas med nyheter

Idag är det precis 12 år sedan jag lade ut mina första hästrelaterade sidor på nätet.
( Lite om vad som hände i början: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=666830 )
En hel del har hänt sedan dess.

Den senaste tiden har jag genomfört uppdateringar av nästan alla program som sköter om Bukefalos webbsidor.
Framförallt har det inneburit en del nyheter under alla användares profiler. Klicka gärna på "Min profil" uppe till höger för att kolla upp vad som hänt.

Det finns nu även möjlighet för alla att "tagga" upp alla diskussionstrådar. Taggarna gör det lättare för alla att på ett enkelt och roligt sätt hitta trådar man kanske inte hittat annars.
En del nyheter inom forumet är ännu inte släppta, jag planerar att göra det inom de närmsta veckorna.

I dag på själva 12-årsdagen tänkte jag släppa lös det som egentligen är den första riktigt stora nya funktionalitet som införts på mycket länge, nämligen Bukefalos bloggar!
( Jag har skrivit lite i min blogg om just detta med helt ny funktionalitet http://www.bukefalos.com/f/blog.php?b=81 )

En del kommer säkert använda denna nya funktionalitet till att skriva riddagbok och om sådant som är nära kopplat till hästar. Andra kommer skriva om allt möjligt som händer i deras liv. Bloggarna kan även fungera som en enkel hemsida för er som tröttnat på att uppdatera er gamla eller inte har någon ännu.

Några anser kanske att allt det här har man väl redan kunnat göra på forumet och visst ligger det en del i det. Den stora fördelen här är att det är den som "äger" bloggen som ansvarar och sköter om den. Detta innebär bland annat att de som har haft problem med att trådar på forumet inte tagit den väg de själva önskat, eller att folk inte håller sig till de regler trådskapren själva har ställt upp, nu har en möjlighet att använda bloggen för att lösa detta. Den som "äger" bloggen kan själv radera andras kommentarer i bloggen av vilken anledning som helst ;)

Vi kommer hålla koll på bloggarna också, om någon bryter mot lagar eller på annat sätt beter sig riktigt illa på en blogg kommer det raderas när vi upptäckt det. Likaså kan hela bloggar stängas eller användare bannas. En annan regel för bloggarna är att de skall vara privat-bloggar. De är inte till för företag eller för folk som försöker sälja eller göra reklam för något.

På följande adress hittar ni Blogg-huvudsidan:
http://www.bukefalos.com/f/blog.php

Som ni kanske ser har en del av moderatorerna varit flitiga bloggare, ni som vill börja läsa i stället för att skriva, har redan nu denna möjlighet.

Bloggen är ganska enkel till sin utformning, vilket bör göra det enkelt för de flesta att komma igång, förbättringar och uppdateringar av blogg-funktionen kommer självklart framöver. Om ni har frågor omkring bloggen är Bukefalos-hjälp det bästa stället att fråga. Där kan ni ta hjälp av de som redan vet mer om detta.
http://www.bukefalos.com/f/forumdisplay.php?forumid=78

Jag hoppas att alla skall få mycket nytta och nöje av dessa nya bloggar här på Bukefalos.
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Många gratulationer till bukefalos och Gunnar.
Mvh Xoya. :)
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

*kl*

GRATTIS BUKE!
jag minns när jag hittade hit första gången som 11-12åring, på den tiden när buke inte hette buke, och inte alls var som det är idag :D

och det var ju som igår vi firade 10 årsjubileum. inte klokt vad fort tiden går! :o
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Grattis Buke, som får mer av min tid än vad min man får!
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

*kl*

Wow - har det redan gått 12 år? Var med på tiden då vi hette "stallet" och har varit mer eller mindre aktiv sedan dess. Men när blev buke buke? Var det 2001 det?

Hur som haver - Grattis Gunnar till ett enormt bra arbete och en väldigt lyckad site/forum.

M v h mia
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Kl

Just det, kommer ihåg första gången jag var här - visst hette det Stallet.com eller nåt i den stilen då? Åhh nostalgi! :D

Grattis Buke och grattis Gunnar! Kul med blogg :)
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Minns när man satt här som 9 - 10 åring när det fortfarande hette Stallet. Innan bredbandets tid, då var det just Stallet.com som fick vår telefonräkning att skjuta i höjden;) Nostalgi!

Massa creds till dig Gunnar (och alla andra som jobbar med Bukefalos såklart), keep up the good work!!:bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

12 år..det betyder att jag snart lagt 11 år av mitt liv på Buke :D
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Det var ett tag sen jag var inne på Buke för första gången. Då spelade jag spelen^^

Grattis Bukefalos!
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Åhh... i början av min internetkarriär hittade jag Stallet som då låg på nån mystisk lång länk med shero.net eller nåt. Vilket tålamod man hade då när man väntade på att nån skulle svara på ens chatt-inlägg! Och vad skäll och jag Hille fick för vi diskuterade hur länge en lasagne skulle vara i ugnen, vi tog ju upp plats!

Missade man datorn en kväll kunde man lätt läsa igenom ALLT som skrivits ganska snabbt dan efter.
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Grattis!
En av internets roligaste sidor!
Här har man tillbringat många timmar,, ibland har man blivit klokare och ibland ännu mer förvirrad :confused:
Här har vi sålt och köpt ett antal hästar,,,
Ett ställe som besöks ofta av oss i LiveLong

Hipp hipp hurra hurra hurra hurra :bump:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

*knapp*

Alltså.. jag har verkligen lärt mig så SJUKT mycket under den tid jag har varit här... tidigare hade jag tillexempel ingen aning om hur ett fölningsfärdigt sto ser ut i baken eller att man kan baka kladdkaka med vanilj

Tack buke och Gunnar :bow::bow:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Du har lagt ett otroligt jobb på buke och att du hela tiden orkar fortsätta att driva allt framåt är en bedrift. :bow:

Även jag var med från stallet tiden, undra just hur många timmar man ägnat åt buke :angel: Men så mycket man lärt under åren. För att inte tala om alla gånger då man suttit ensam framför datorn och skrattat högt. Eller följt med en tragisk historia och fått torka tårarna innan arbetskompisarna sett.

Att så många av oss här varit med så länge säger mer än någonting, finns inget som går upp mot buke. Helt otroligt. Jag ser fram emot alla kommande år. Grattis!!!:bump::bump::bump:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Ja då får jag lov att gratulera på 12 års dagen :bow::bow:

Kram från Hambo
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Grattis Buke och Gunnar!
Och tack för de snart 5 år jag tagit del av forumet.
Bloggen var ju en kul idé!
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

Grattis Buke :banana:

och inte minst TACK GUNNAR!!! :bow:
 
Sv: Bukefalos 12 år firas med nyheter

GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! :banana: :bump: :banana:


Och supertack för att du driver detta forum :bow:



Jag hoppas du tänker på att tidigt introducera barnen i skötseln av Buke :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 349
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 492
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 962
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 779
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp