Bukefalos 18 år på internet

14 maj 1996 lades mina första webbsidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men de heter nu Bukefalos.com sedan många år.

Äntligen!
Jag har pratat i flera år om att byta forumsystem, nu är det äntligen genomfört. Det skedde för nästan en månad sedan och jag tycker nog att det har gått rätt bra.
Som väntat var det ett antal användare som inte var så nöjda med bytet i början, det finns säkert fortfarande de som inte gillar det nya systemet. Det gamla systemet användes under nästan 10 år så det är kanske inte så konstigt att det blev en viss omställning för de flesta. Både jag och moderatorerna har fortfarande en hel del nytt att lära oss och precis som med det gamla systemet lär knappast någon användare hitta all funktionalitet som finns i detta nya system.

Under de här första veckorna verkar fler och fler vara väldigt nöjda med det nya systemet, med gillningar, notiser och att sidorna numera är anpassade för mobiler. Det finns dock alltid sådant som kan bli bättre samt sådant som kanske kan vara svårt att förstå hur det fungerar. Gå gärna in på forumet Om Bukefalos, där finns ett antal trådar om det nya forumet, starta gärna en ny om du har något du vill fråga eller föreslå:
http://www.bukefalos.com/forums/om-bukefalos.78/

I samband med bytet av forumsystem har även bloggarna, galleriet och kalendern uppdaterats. Detta är minst lika stora uppdateringar som forumuppdateringen. Se till att titta in och se alla nyheter. Jag räknar med att det kontinuerligt kommer uppdateringar och förbättringar av alla delar av sidorna.
http://www.bukefalos.com/categories/blandat.7/

För drygt ett år sedan bytte jag system för länkarna som blev till en form av företagsregister och annonssystemet som bytte till ett avancerat system skiljt från resten av sidan. Jag trodde att detta möjligen skulle öka användningen av radannonssidorna, det verkar inte som detta skett och jag funderar nu på om jag skall flytta Radannonserna till ett enklare system nära kopplat till forumet. Det kommer inte innehålla lika avancerade sökfunktioner bland annat, men i och med att antalet annonser minskat, känns det inte riktigt som de avancerade sökfunktionerna behövs på samma sätt. En annan anledning till att byta är att de som gjort dagens radannonsscript helt verkar ha övergivit det. Det har inte kommit några uppdateringar eller förbättringar av det sedan jag installerade det, vilket jag hade utgått från att det skulle göra när jag köpte det.
Kom gärna med åsikter runt radannonssidorna och vad ni tycker att jag skall göra.

Som vanligt vill jag tacka alla frivilliga moderatorer, jag har nog den senaste tiden varit extra dålig på att visa min uppskattning för allt de gör utan någon som helst ersättning, utan dem skulle sidorna inte fungera. Visa dem gärna er uppskattning och hjälp dem gärna genom att rapportera sådant ni tycker att de skall ta en extra titt på, för att hålla sidorna så trevliga som möjligt.
 
18 år...jisses vad tiden går :love:

Och jag skriver igen, det jag skrev i en annan tråd här, forumet är Skitbra!

Snygg design, roliga finesser och otroligt detaljrik.

Suveränt! :bow:

AM
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 364
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 511
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 966
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 782
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp