Bukefalos 27 år!

Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996.

Under året har jag väntat på att genomföra en större uppdatering av forumet då de som utvecklar forumprogramvaran utlovat att en sådan skulle komma med en del ny funktionalitet. Jag hoppas att det inte dröjer så länge till nu.

Jag har dock genomfört lite buggrättningar och uppdateringar av tilläggsprogram till forumet. Bland annat lagt in ett nytt program som ändrar funktionen lite på de populära trådarna på förstasidan. Numera visas bara olästa trådar, vilket gör det lättare att hitta till trådar många läst den senaste tiden.

Jag har i övrigt försökt snabba upp sidan på lite olika sätt, reaktions-ikonerna laddas lite snabbare, bifogade bilder i inlägg har komprimerats en aning, bara de symboler som behövs laddas ner. Det finns även annat som gjorts, detta är något man alltid försöker förbättra utan att förstöra upplevelsen av sidan.

Den uppdatering som fick mest reaktioner var väl, som vanligt, när jag började peta i smilies. Efter en del förhandlande och lite upprörda känslor tycker jag vi lyckades snygga till en hel del smilies samt ta bort några som inte användes nästan alls.
Tack för att ni engagerar er och hjälper mig göra bättre förändringar.

Möjligen kan det även bli fråga om en serverflytt under året för att sänka serverkostnaden och öka snabbheten en aning.

Jag kan ha missat en del som hänt under året, fyll gärna på nedan om det.

Som vanligt vill jag tacka alla er användare som gör Bukefalos till vad det är, framförallt moderatorerna som jag tackar alltför sällan för allt de gör.

En sak ni gärna får göra för er själva och för mig är att tipsa andra om att den här sidan finns, aktiviteten är fortfarande hög men det vore trevligt om den ökade :bump:
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 455
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 944
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 771
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det är dags att fylla på med ytterligare lite gammalt i Bukefalos arkiv. 1998 hände en hel del, Öppet forum fortsatte att fungera i...
Svar
8
· Visningar
1 492
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp