Bukefalos-uttal

emma-vsm

Trådstartare
Ja för mig finns det liksom bara ett sätt att säga Bukefalos, men nu hävdar min besserwisser-sambo att jag i tolv år uttalat Buke fel :confused:

Han hänvisar till Alexander den stores häst som heter Buke'falos! :banghead:

Han påstår att Bukefalos är östgötska (?) men jag vill påstå att alla mina Buke-kompisar som jag träffat AFK har samma uttal som jag, östgötar eller inte.

Hur säger ni?
 
Jag brukar aldrig ens säga forumets namn (om jag gör det är det för att tala om att jag är med i en ulvlek här och måste hinna rösta eller nåt sånt :angel:) men när jag väl gör det så säger jag bara buke, inte buké. Men om jag skulle säga hela namnet skulle jag säga Bukéfalloss typ.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 909
Senast: Elendil
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 561
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp