Bukegala KATT 2004

Status
Stängd för vidare inlägg.

snurpe

Trådstartare
Jag vet inte om ni sett det, men under två år har jag drivit något under Gnägg som gått under namnet Bukegala. Min idé är att göra något liknande under katt om intresse finns :) Häst-bukegalan blev väldigt populär (tack för det alla!) och det borde finnas möjligheter att göra något liknande med våra underbara katter :love:

Det går till på följande sätt:
Vi bukefalister får nominera våra katter till olika kategorier, och senare kommer det att genomföras en röstning där så många som möjligt får lägga sina röster i de olika kategorierna. Samma katt får nomineras till max tre kategorier och den som nominerat får självklart inte rösta på sin egen.

Jag kommer att göra en hemsida där alla katter och kategorier presenteras för att göra det hela ännu tydligare och roligare. För att krydda det lite extra får de som nominerar gärna skicka med max fem foton som lämpar sig för kissen :)

Detta skulle kunna bli jätteroligt och jag skulle åtminstone finna glädje i att kika på alla underbara bukekissar :love:

Är det någon mer än jag som finner detta intressant?

/snurpe
 
Japp !! Självklart är det intressant. Vad blir det för kategorier? Vanliga kategorierna som dom kör på utställningar, eller kort- resp långhår, eller färg? Ålder?

Sidoklasser?
 
Mina förslag på kategorier:

ÅRETS HUSKATT
ÅRETS RASKATT
ÅRETS UTSTÄLLARE
ÅRETS KATTUNGE
ÅRETS PRESTATION
ÅRETS GULLIGASTE
ÅRETS MATVRAK
ÅRETS BUSE
ÅRETS ROLIGASTE KORT

/snurpe
 
Årets snart kastrerade? :rofl: :rofl: :rofl:

Spikar den här tråden så länge. Blir intresset stort får den sitta kvar häruppe.

Kan vi inte ha "Årets snart kastrerade britthona med nosfläck och en matte som kör buss"? Så att Monika garanterat vinner nånstans, menar jag :angel:

mandalaki/moderator
 
En till:
ÅRETS TOADYKARE

Kattskrället passar dessutom på med detta när vi är på besök eller har besök. Så då kan man kanske rubricera det som "ÅRETS PARTYTRICK" dessutom.

Glömde en kategori.
ÅRETS HUND
Min katt morrar, gruffar och skäller(!) som värsta hunden (typ pitbull - har lite dåligt med hundar att jämföra med, men jag har hälsat på några pitbullynglingar nyligen och katten låter mer som en sådan än nån liten "bjäbbhund" i alla fall) när hon "umgås" med andra katter. Dessutom yyyylar hon när man tvättar av henne efter ett toadopp (speciellt om andra katter tittar på)
 
:rofl:

Sorry, men det känns som om du blir den enda i de kategorierna och så lätt ska du inte få det ;) :D

/snurpe
 
Tack för nålningen Mandalaki!

/snurpe
*som för övrigt håller på att fixa ihop sidan*
 
Jag har iaf klurat ut vilka kategorier mina tre kissar ska vara med i ;) Ska bara lägga upp mina foton på en ny server, men sen ni! :D

/snurpe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
22 364
Senast: Klara
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 273
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 829
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
34 143
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp