Bukeroman nr 2 ...

Miran

Trådstartare
... som jag brukar tänka i alla fall. 2012 skrev jag det som här kallades "Bukeromanen". Jag har ju sett det begreppet dyka upp lite då och då här. För mig var det så att jag fick mycket av inspirationen till boken härifrån, speciellt det fina i hur Bukefalister ställer upp för varandra i krissituationer, t.ex vid jobbiga skilsmässor. Hur främlingar kan stötta och hjälpa varandra med både pepp men också konkret handling. Nu var det inte exakt det jag skrev om, men Buke var en av inspirationskällorna.

Och så har det fortsatt. Jag hänger på Buke för att för mig så är det ett fönster ut i verkligheten. Här blandas verkligen högt och lågt på ett helt underbart sätt. :heart

Så jag tänkte bara berätta att sent omsider har jag skrivit en ny roman. Eftersom det inte är så många som kommer att läsa efterordet så citerar jag en bit här:

"Till sist ett specialtack till alla som hänger på hästforumet Bukefalos - ni är mitt ankare i verkligheten. Utan er hade jag inte alls haft koll på hur olika verkligheter vi lever i och hur olika saker kan uppfattas. Så tack för era intressanta diskussioner, galna upptåg och allt trams, alla skratt, alla matorgier och misärer, alla frustrationer och tja - tack för att ni finns, helt enkelt."

Kram på er, Miran
 
Jag är så GALET TAGGAD på att få läsa den här boken!!!!!

Kan bara hoppas att du gillar den. Den här är mer åt thrillerhållet än den förra. Den var väl en relationsroman med en nypa psykologisk thriller, den här en relationsroman med en hink psykologisk thriller. Eller vad man nu ska kalla det. :)

Som av en händelse dyker det upp en del hästar i handlingen också. Det har ju faktiskt kommit ut några hästböcker för vuxna hästtjejer sen senast, jättekul! Men jag tycker ändå att det är alldeles för få. Du borde skriva en, t.ex :)
 
Vad roligt! Så sent som igår kom jag att tänka på Bukeroman nr 1 och att jag vill läsa om den. Ser verkligen fram mot 2:an!

Obs! Det här är ingen fortsättning på den förra, utan en helt annan historia med andra personer. Men del utspelar sig delvis i ett stall den här också, det blir lätt så ... :)

Bokförlag verkar fortfarande tycka att det är en stor nackdel om det förekommer hästar i en roman, det tycker jag är VÄLDIGT konstigt, faktiskt. Så många hästintresserade det finns - varför skulle just deras verklighet inte kunna skildras???
 
Meh - vad heter boken?

Jag vet inte om jag kan svara på det utan att det räknas som reklam. Känns fel. Men kanske kan någon ge dig en ledtråd? Eller så kan du förstås pm:a. För övrigt är jag väl inte direkt anonym här, så det borde inte vara svårt att lista ut. :)
 
Obs! Det här är ingen fortsättning på den förra, utan en helt annan historia med andra personer. Men del utspelar sig delvis i ett stall den här också, det blir lätt så ... :)

Bokförlag verkar fortfarande tycka att det är en stor nackdel om det förekommer hästar i en roman, det tycker jag är VÄLDIGT konstigt, faktiskt. Så många hästintresserade det finns - varför skulle just deras verklighet inte kunna skildras???
Vad dumt. Det låter som att de tänker häst=hästbok. I stället för att fatta att hästar förekommer helt naturligt i mångas vardag.
 
Obs! Det här är ingen fortsättning på den förra, utan en helt annan historia med andra personer. Men del utspelar sig delvis i ett stall den här också, det blir lätt så ... :)

Bokförlag verkar fortfarande tycka att det är en stor nackdel om det förekommer hästar i en roman, det tycker jag är VÄLDIGT konstigt, faktiskt. Så många hästintresserade det finns - varför skulle just deras verklighet inte kunna skildras???

Det tycker jag också är jättekonstigt. Och trist.
 
Jag vet inte om jag kan svara på det utan att det räknas som reklam. Känns fel. Men kanske kan någon ge dig en ledtråd? Eller så kan du förstås pm:a. För övrigt är jag väl inte direkt anonym här, så det borde inte vara svårt att lista ut. :)

jag har googlat dig ;)
men jag hittar inte den nyutkomna - jo förresten, jag hittade nog den :D
 
Obs! Det här är ingen fortsättning på den förra, utan en helt annan historia med andra personer. Men del utspelar sig delvis i ett stall den här också, det blir lätt så ... :)

Bokförlag verkar fortfarande tycka att det är en stor nackdel om det förekommer hästar i en roman, det tycker jag är VÄLDIGT konstigt, faktiskt. Så många hästintresserade det finns - varför skulle just deras verklighet inte kunna skildras???
Vad märklig inställning av förlaget med tanke på hur stor ridsporten ändå är i Sverige. Det finns ju några böcker till, men jag hoppas verkligen att det kan bli fler från den miljön.
La precis till den nya som ljudbok, den blir den nästa att lyssna på :D
 

Liknande trådar

Kultur Nej, jag har inte hunnit skriva en till, men jag funderar förstås på att göra det. :) Att jag kallat mina två romaner för "Bukeromaner"...
2
Svar
20
· Visningar
1 433
Senast: Miran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp