Bukes reklam.

MidnightSoul

Trådstartare
Sitter på jobbdatorn å undrade vad det var för reklam jag fick upp på buke. Insåg ganska fort att det är från sidor min kollega har besökt.
Fungerar det så när man delar nätverk men inte dator?
 
Det hände på ett tidigare jobb där folk helt plötsligt började få en massa reklam för diverse porrsidor och andra mindre lämpliga sidor på samma tema. Visade sig att det var en som satt och använde sin jobbdator till andra aktiviteter på lunchen när h*n var ensam på kontoret.
 
Det hände på ett tidigare jobb där folk helt plötsligt började få en massa reklam för diverse porrsidor och andra mindre lämpliga sidor på samma tema. Visade sig att det var en som satt och använde sin jobbdator till andra aktiviteter på lunchen när h*n var ensam på kontoret.

Ibland känns det som att det räcker att vara nära någon som surfat på olika saker för TT få upp deras reklam på min mobil... Får massa porrreklam nu efter att en bekant som använder porr ovit över här en vecka.. Och jag har inte wifi...
 
Det hände på ett tidigare jobb där folk helt plötsligt började få en massa reklam för diverse porrsidor och andra mindre lämpliga sidor på samma tema. Visade sig att det var en som satt och använde sin jobbdator till andra aktiviteter på lunchen när h*n var ensam på kontoret.

Påminner om för några år sedan så började en gemensam jobbmail fyllas upp med skräppost ala sexmail och liknande. Igen förstod varför det började helt plötsligt.
Av någon tillfällighet tittade jag i webhistoriken på min (jobb)surfplatta och såg att någon varit in på någon porrsida. Jag var helt oskyldig men vi har flera plattor som är synkade genom ett gemensamt konto. Någon kollega använde sin för att porrsurfa privat helt enkelt.

Jag hintade väl lite om att man får tänka sig för vilka sidor man går in på, då det syns på alla plattor och att vårt mailproblem mycket väl kan ha uppstått pga det där. Det blev bättre med mailen i iallafall...
 
Ja, enligt min bror som jobbar med IT räcker det att man delar Wi-Fi för att det ska bli så.
Detta har jag märkt med bland annat YouTube. Mitt flöde brukar se annorlunda ut efter jag varit hos en kompis och lånat WiFi. Mycket som han brukar titta på dyker upp hos mig också då.
 
Ibland känns det som att det räcker att vara nära någon som surfat på olika saker för TT få upp deras reklam på min mobil... Får massa porrreklam nu efter att en bekant som använder porr ovit över här en vecka.. Och jag har inte wifi...
Det är nog platstjänster som gör det. Man kan ju även få vänförslag på Facebook på folk som varit nära ens mobil.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick just upp den här reklambannern här på Buke och kliar mig i huvudet. Oftast brukar jag konstatera att "näpp behöver inte" (ja om...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: nejlica
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 512
Senast: Enya
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 477
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp