Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

  • V

    Röster: 73 18,4%
  • S

    Röster: 119 30,0%
  • MP

    Röster: 54 13,6%
  • C

    Röster: 57 14,4%
  • L

    Röster: 15 3,8%
  • KD

    Röster: 7 1,8%
  • M

    Röster: 44 11,1%
  • SD

    Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Definitivt, jag har som sagt varit politiskt aktiv under många år och mött många politiker i olika sammanhang. Många har haft olika typer av livvakter och personskydd. Efter mordet på Anna Lindh blev förstås oron för överfall ännu större. Och jag skulle inte vilja kalla Maud Olofsson och Alf Svensson för mindre kontroversiella, det beror på betraktarens åsikter.
Haha, blir lite OT. Men apropå Maud, en kompis pappa var liksom borgerlig ut i fingerspetsarna och jag antar i stort sett livslång centerpartist. I samband med vad jag tror var FRA-lagen så blev han ytterst besviken och det yttrade sig i ett besviket brev (som jag förutsätter var mycket artigt!), och han var verkligen inte typen som skickade arga brev. Så lite kontroversiell var hon allt ;)
 
Haha, blir lite OT. Men apropå Maud, en kompis pappa var liksom borgerlig ut i fingerspetsarna och jag antar i stort sett livslång centerpartist. I samband med vad jag tror var FRA-lagen så blev han ytterst besviken och det yttrade sig i ett besviket brev (som jag förutsätter var mycket artigt!), och han var verkligen inte typen som skickade arga brev. Så lite kontroversiell var hon allt ;)
Se där, ett väldigt bra exempel på att man inte kan utgå från de egna värderingarna när man bedömer politikers utsatthet.
 
Det är rent ut sagt förjävligt, vad är det för fel på folk egentligen? Hur är man öht funtad som mordhotar folk. 🤬

Jag vet lite om hoten, det är på nivån, jävla islamisthora du borde knullas tills du är en blodslaska. Akta dig, jag kommer med ett gevär och ska skjuta din familj, vänta bara, en dag exploderar det en bomb i huset så du slits i tusen bitar hoppas du ligger där och plågas långsamt tills du dör och ser hur din familj dör innan dig. Etc, etc, etc.

Vänliga hälsningar Anders Svensson.
 
Jag vet lite om hoten, det är på nivån, jävla islamisthora du borde knullas tills du är en blodslaska. Akta dig, jag kommer med ett gevär och ska skjuta din familj, vänta bara, en dag exploderar det en bomb i huset så du slits i tusen bitar hoppas du ligger där och plågas långsamt tills du dör och ser hur din familj dör innan dig. Etc, etc, etc.

Vänliga hälsningar Anders Svensson.
Det är väl typiskt sådant som skickas till inflytelserika, kontroversiella (åt något håll) kvinnor. Skitäckligt och gräsligt, men tyvärr blir jag inte ens förvånad.
 
Det är väl typiskt sådant som skickas till inflytelserika, kontroversiella (åt något håll) kvinnor. Skitäckligt och gräsligt, men tyvärr blir jag inte ens förvånad.
Ja, det räcker ju nästan att vara kvinna och i något som helst hänseende existera på ett sätt som märks. Edit: För att risken ska uppstå menar jag, inte att man nödvändigtvis rutinmässigt/automatiskt utsätts.
 
Senast ändrad:
Jag vet lite om hoten, det är på nivån, jävla islamisthora du borde knullas tills du är en blodslaska. Akta dig, jag kommer med ett gevär och ska skjuta din familj, vänta bara, en dag exploderar det en bomb i huset så du slits i tusen bitar hoppas du ligger där och plågas långsamt tills du dör och ser hur din familj dör innan dig. Etc, etc, etc.

Vänliga hälsningar Anders Svensson.
Är det sen 2 eller flera som för den typen av konversation så ska ordet "Bror" med i varenda mening
 
EU föreslår att Sverige får sänka bensin och dieselskatten. Då genmför SD ett av sina vallöften 😀
Enligt SVT kan det handla om 3kr billigare bensin och det är bra, då är vi nästan tillbaka på gamla priser, men bara 1kr på dieseln och då är vi fortfarande kvar på 23kr litern eller något sånt. Det räcker inte, där måste mer till för att rädda både privatpersoner, bönder och åkerier.
 
Enligt SVT kan det handla om 3kr billigare bensin och det är bra, då är vi nästan tillbaka på gamla priser, men bara 1kr på dieseln och då är vi fortfarande kvar på 23kr litern eller något sånt. Det räcker inte, där måste mer till för att rädda både privatpersoner, bönder och åkerier.
SD vill ju sänka eller skrota reduktionsplikten så just för diesel kommer SD inte nöja sig med 1kr. Där kommer det nog mer från SD
 
EU föreslår att Sverige får sänka bensin och dieselskatten. Då genmför SD ett av sina vallöften 😀
"EU-kommissionen föreslår att Sverige ska ges möjlighet att slopa energiskatten tillfälligt, i minst tre månader." (citat från Expressens artikel om bensinpriset)
På vilket sätt har då SD genomfört något? Om DE lovar att sänka priset, då betyder det väl också att de måste göra något för det? Om EU styr så att Sverige slopar energiskatten, då är det väl ändå EU som ser till att bensinen blir billigare. Sedan betvivlar jag inte att SD gärna tar åt sig äran för det, men det är absolut inte de som i så fall jobbat för det och fått det till verklighet.
 
Enligt SVT kan det handla om 3kr billigare bensin och det är bra, då är vi nästan tillbaka på gamla priser, men bara 1kr på dieseln och då är vi fortfarande kvar på 23kr litern eller något sånt. Det räcker inte, där måste mer till för att rädda både privatpersoner, bönder och åkerier.
Du är medveten om att bönderna inte köper diesel till samma pris som på macken?
 
"EU-kommissionen föreslår att Sverige ska ges möjlighet att slopa energiskatten tillfälligt, i minst tre månader." (citat från Expressens artikel om bensinpriset)
På vilket sätt har då SD genomfört något? Om DE lovar att sänka priset, då betyder det väl också att de måste göra något för det? Om EU styr så att Sverige slopar energiskatten, då är det väl ändå EU som ser till att bensinen blir billigare. Sedan betvivlar jag inte att SD gärna tar åt sig äran för det, men det är absolut inte de som i så fall jobbat för det och fått det till verklighet.
EU ger Sverige möjligheten att sänka drivmedelsskatterna. Därefter måste Sverige själv ta beslutet om det ska genomföras och då kommer SD att ta åt sig äran såklart. EU beslutet kommer i lagom tid för högerns budget
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 418
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp