Buketräff Göteborg, juli månad

Frokennordberg

Trådstartare
Hej hopp!

Nu när sommaren ändå ska förväntas vara här, vad sägs om att dra ihop en buketräff i Slottsskogen i Göteborg?
Tänker något i stil med picknickfiltar och att alla tar med sig den mat/fika/dryck man själv önskar äta och så har vi helt enkelt en trevlig stund tillsammans i ett förhoppningsvis kalasfint väder.

Hundar och eventuella barn är självklart välkomna sålänge ingetdera hoppar på varken artfrände eller annat ;)

Förslag på tid: valfri helgdag i juli månad, kring 12-13 snåret.
 
Hej hopp!

Nu när sommaren ändå ska förväntas vara här, vad sägs om att dra ihop en buketräff i Slottsskogen i Göteborg?
Tänker något i stil med picknickfiltar och att alla tar med sig den mat/fika/dryck man själv önskar äta och så har vi helt enkelt en trevlig stund tillsammans i ett förhoppningsvis kalasfint väder.

Hundar och eventuella barn är självklart välkomna sålänge ingetdera hoppar på varken artfrände eller annat ;)

Förslag på tid: valfri helgdag i juli månad, kring 12-13 snåret.
Yes! Kan jag kommer jag!
(och eventuellt djuret, men tänker att det är lugnast utan 🙈😅)
 
Ja gärna!! Bara jag inte jobbar, ny på jobbet och ingen semester:(

Nu bor jag ju så praktiskt till med buss/tåg ner till Götet :)
 
Om jag är i Göteborg det datumet ni bestämmer så kanske jag kommer. Men eftersom jag inte vet datum för när jag kommer vara där överlåter jag åt andra att föreslå datum.
 
Vi kör väl en lista med en gång helt enkelt! Fyll på med ert namn vid de datum som funkar så hittar vi förhoppningsvis ett datum där många kan :)

6 juli
Frokennordberg

7 juli
Frokennordberg

13 juli
Frokennordberg

20 juli
Frokennordberg
 
6 juli
Frokennordberg

7 juli
Frokennordberg

13 juli
Frokennordberg
nyponros

20 juli
Frokennordberg
Snubbelfot (kanske)
nyponros
 
Hmm, som alla helgerna ser ut är det under min semester, har förvisso planerat in någon resa till Götet i sommar (hälsa på släktingar ute på Hönö), kanske kunde se om det är möjligt att göra samma helg som det där, får väl bara hitta nån bra plats å ställa bilen där det inte är allt för dyrt (vet inte vad timpengen ligger på). :p

Hade ju vart kul å säga hej i alla fall och träffa några av er. :)
 
Hmm, som alla helgerna ser ut är det under min semester, har förvisso planerat in någon resa till Götet i sommar (hälsa på släktingar ute på Hönö), kanske kunde se om det är möjligt att göra samma helg som det där, får väl bara hitta nån bra plats å ställa bilen där det inte är allt för dyrt (vet inte vad timpengen ligger på). :p

Hade ju vart kul å säga hej i alla fall och träffa några av er. :)

Finns för 7 kr timmen vid Slottsskogen 👌
 
Inte mer? :eek: Trodde banne mig priset låg lite högre i stan än häromkring, sen får man ju se om man hittar en p-plats me, brukar nog lösa sig är inte så knusslig. :p

Det gör det. Inne i centrum är det jättedyrt på vissa ställen, men runt Slottsskogen är det billigare. Beror också på var du parkerar. Slottsskogen sträcker sig till Linnéplatsen och där kostar det 30 kr/h
 
Det gör det. Inne i centrum är det jättedyrt på vissa ställen, men runt Slottsskogen är det billigare. Beror också på var du parkerar. Slottsskogen sträcker sig till Linnéplatsen och där kostar det 30 kr/h
Hittade två parkeringplatser på själva området, en som verkar vara "huvudparkeringen" och en som hette "lilla parkeringen slottskogen". Verkar även finnas någon stor grusplan, men blir så tveksam på den, från satelitvyn ser det ut som en parkeringen, men när jag går in på streetviewen är där parkeringsförbud. 🤔

I värsta fall får jag väl parkera en bit bort å knata. :p
 
Hittade två parkeringplatser på själva området, en som verkar vara "huvudparkeringen" och en som hette "lilla parkeringen slottskogen". Verkar även finnas någon stor grusplan, men blir så tveksam på den, från satelitvyn ser det ut som en parkeringen, men när jag går in på streetviewen är där parkeringsförbud. 🤔

I värsta fall får jag väl parkera en bit bort å knata. :p

Det kommer lösa sig. :) kommer säkert finna plats på båda eller någon av dem :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp