Jillybean

Trådstartare
Ni som ar inne pa Buke och harjar (ingen namnd, ingen glomd ;)) for det mesta, ar ni har varje dag eller bara da & da? Ni som sitter och surfar pa jobbet, loggar ni in pa Buke sa fort ni kommer hem eller ar hemma en "Buke-fri Zon"? :p
Ni som loggar in hemifran, sitter ni som klistrade vid skarmen eller pysslar ni med annat bredvid och kollar laget lite da & da? Vad sager era narstaende om ert "Bukande" :D? Jag far ofta skit for att ingen kan fa tag pa mig via telefon :angel: :devil: Maken som inte kan lasa svenska sneglar ofta misstanksamt pa skarmen och fragar vad vi pratar om som ar sa viktigt :D :D
Annars ar jag val lite av en periodare, nu sommartid sa haller jag hellre till utomhus nar vadret ar fint (som det INTE ar nu, har inte sett solen pa 4 dar :() och PRECIS som jag skrev det sa tittar solen fram!!!!! Coincidence, I think not! ;)
Om Buke helt plotsligt upphorde att existera, skulle det gora skillnad i ert liv? Jag skulle definitivt sakna det oerhort, fantastiskt med ett forum dar man kan diskutera sa manga olika amnen, fa stod och goda rad och helt enkelt ha himla kul!

Tack, Gunnar! :bow: :bow: :bow:
 
Jag tittar in nästan varje dag :)
Är ju sjukpensionär nu för tiden (eller snarare from den 1:e) och har bredband.
Blir direktuppkopplad mot nätet så fort jag sätter på datorn.
Utan Buke skulle jag kunna leva men telefonräkningen hade nog blivit mycket högre :o
 
Ojojoj... :o
En stund (1-2 timmar) varje morgon innan jag går till stallet. Då är jag ensam hemma så ingen behöver bry sig... :D Är sambon hemma så är det Buke-fritt såklart!

Sen är jag inloggad i stort sett hela tiden på jobbet, men då jobbar jag ju faktiskt också, så det blir inte så långa stunder åt gången.

Men sammanlagt är jag här ganska länge och oftast varje dag.
 
Jag är här nästan varje dag, det brukar bli någon timme varje morgon när jag är ensam hemma och en stund på kvällen.
Skulle sakna buke om det försvann men det finns ju andra forum. :)
 
JAg är här nästan varje dag... sitter hemma med bredband :)
oftast är det isf att plugga :crazy: Buke är en trevlig anledning att inte göra något "vettigt" ;) Annars är mina andra ursäkter för att inte plugga... Laga riktig mat, Städa garderoberna, fläta håret i en massa små flätor och liknande saker...

Jag är nog lite beroende, skulle tycka att det vore hemskt tråkigt om inte buke fanns... fast å andra sidan så trodde jag att jag skulle sakna TV när jag blev utan men det gör jag inte (mer än att jag inte kan kolla på sporten (som tur är har jag tillgång till TV när det blir EM dags :bump:)....

Blev visst lite vilset och inte riktigt kvar vid ämnet hela vägen :)
 
jag sitter nog här varge dag... har inget bättre för mig.. vissa dagar i 5 minuter anndra i 5 timmar och mer :crazy:


jag skulle sakna det oerhört. det är så skönt att få diskutera och få hjälp med problem som man inte vill ta upp med sina "vanliga" kommpisar..
 
Ingen är drabbad av mitt bukeberoende. Jag sysslar med saker brevid. Sitter här eh ganska ofta men inte när sambon är hemma!

Om buke skulle sluta existera *Gah hemsk tanke* då får jag nog börja sticka eller något!
 
Jag loggar in på buke nästan varje dag. Jag gör det hemifrån och kan sitta ganska länge många dagar.

Jag gör annat samtidigt som att leta jobb, skicka mail och kolla andra saker på internet samtidigt. lämnar däremot sällan datorn inloggad på buke när jag inte använder den. Möjligen för att göra ett kortare ärende såsom ringa ett telefonsamtal och dylikt.

För tillfället sitter jag i genomsnitt någon/några timmar i stort sett varje dag. De dagar jag har mycket att göra loganvänder jag inte datorn alls.

Jag tror ingen drabbas av miitt bukeberoende. Jag sitter här när sambon inte är hemma.
Då jag gör det när han är hemma försöker jag var uppmärksam på om han vill att jag ska göra något annat och eller umgås med honom.
Ofta är det tillfällen när han tex ser på någon sport på TV:n.
Iof lyssnar jag kanske inte så noga om han börjar prata med mig då utan håller mest med.
Jag är inte intresserad av kommentarer som "vilket mål Henke gjorde" men försöker ändå vända på huvudet och se på reprisen..
 
Är inne nästan varje dag. Innan när jag jobbade på mitt förra jobb, var jag inne när jag var där. Ibland kunde jag vara inne flera timmar om allt gick som skulle plus att det är mycket billigare att vara inne på jobbet. :D Nu är jag hemma i 2 mån innan jag ska börja på mitt nya jobb, där jag tyvärr inte kan vara inne på Internet, inget övervakningsjobb. Sambon brukar undra om jag chattar på "bunkefalos" som han kallar det. Brukar inte vara inne när han är hemma.
 
kollar in i stort sett varje dag, men vissa dagar har man inte tid, lust eller ork. Men i stort sett varje dag. Sitter bara här hemma. Jag är väl inloggade kollar lite här, pysslar med annat. Sen kanske jag stänger ned fönstret för att återvända en stund senare när jag har tid. Men det är sällan jag bara sitter på buke (i skrivande stund gör jag det dock).

Det är ingen som sagt något. Inte heller att jag sitter såpass mycket framför datorn, men allt är ju relativt. Jag vet en hel del som sitter MYCKET mer framför datorn än vad jag gör(min bror till exempel och därför reagerar väl inte omgivningen lika starkt på mitt datoranvändande).

Jodå, en liten skillnad skulle det göra. Jag skulle nog sakna det. Det är ju trots allt en del av sitt liv och en del inlägg och användare berör en mer än andra och en del riktigt mycket. Men visst hade man ett liv innan buke och stallet.com så visst skulle man ha det efter också.
 
Jag är inne på Bukefalos minst en timme per dag. Känns nästan som ett beroende! :D

Är väldigt tacksam jag också för att Bukefalos finns! :bow:
 
Jag är inloggad i stort sett varje dag, men det är inte alla dagar jag har något att skriva. Jag startar nämligen i stort sett aldrig trådar själv utan föredrar att svara på andras och det är inte alltid det finns några intressanta trådar uppe.

Är bara inne på Buke efter skolan/jobbet. Använder över huvud taget inte datorn på något annat ställe än hemma. Oftast är jag inte bara på Buke utan har många fönster öppna samtidigt. Jag är på andra communities och forum också så jag tror att jag skulle klara mig utan Buke om det lades ned. ;) Men det vore förstås trist om buke slutade existera! Man har ju vant sig vid att buke finns. :) Och om inte buke fanns skulle jag t.ex. aldrig få någon hjälp med mina läxor..
 
Jag är nog inne mest av alla.
Jag Bor i en stad där jag inte känner någon.
eftersom min lillebror är mitt enda sällskap så blir det mycket tid framför datorn.
datorn står på dygnet runt, året om. alltså är bukesidan alltid uppe. (även om jag inte sittar och stirrar på skärmen hela dagarna)

Buke-fritt är det när någon vän från städerna runt om lyckas ta sig hit, eller när jag mot all förmodan skulle ta mig hemifrån. :smirk:

Ett riktigt tragiskt fall skulle man kunna kalla det.
 
Inne här typ jämt...loggar in nä jag går upp och inloggad så länge jag är hemma (väldigt varierande tider). Kollar in på kvällen innan sängdax.

/Malin
 
Jag är oftast inne varje dag men ahr jag mycket att göra så kan det hända att jag inte loggar in alls.

Min sambo är itne ett dugg lidande av mitt bukefaolsande eftersom vi har två datorer uppkopplade i ett nätverk. Vi kan alltså sitta ute på internet samtidigt vilket är oerhört praktiskt :D

Jag skulle sakna buke oerhört mycket eftersom det oftast är intressanta ilägg att läsa och förundras över. Jag startar oerhört sällan egna trådar men svara på andras om ajg känner at jag har nåt att tillföra tråden.

Anneli
 
Jag är här i stort sett varje dag...eller eh...natt... :crazy:

Datorn och tv:n står i samma rum, så oftast kollar maken på tv, och jag hänger vid datorn. Sen går maken och lägger sig, och jag hänger oftast kvar...

Om Buke helt plotsligt upphorde att existera, skulle det gora skillnad i ert liv?

Absolut! Jag skulle få massor av tid över! Jag skulle rida mer, sova mer och tänka mindre. :D
 
Jag är här hela dagarna för det mesta. Sitter och jobbar/pluggar framför datorn, och eftersom koncentrationen tryter tar jag mikropauser vid buke :D kollar in om det hänt nåt i de bra trådarna. "Seriöst" surfar jag runt en timme om dan, när sambon spelar x-box...
 
Det är först nu på senare tid som jag har blivit "fast" här på Buke. Antagligen för att man vet/känner igen de flesta "nicken" och för att det är förbaskat roligt :D.
Har breband så jag sitter minst ett par timmar varje dag (om jag hinner vill säga).
Ibland så får jag dåligt samvete för att jag sitter här så ofta istället för att göra något annat :o.
Men, det är ju en vääääääääääldigt rolig sida :D.
 
*lånar knapp*

Varierar ganska mkt, som någon sa ibland 5 min o ibland 5 timmar. När jag är på jobbet är jag oftast inloggad men då kollar jag bara när jag inte har jobb att göra. När jag är hemma brukar jag försöka göra undan saker som är "viktiga" innan jag sätter mig, annars är risken att man blir sittande :crazy: Och då vet man aldrig när man kommer därifrån...
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 232
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 401
Senast: Raderad medlem 120709
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 045
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp