"Bullar" på sidan av ryggraden...

S

Skrutt

\"Bullar\" på sidan av ryggraden...

Vad är det?? Har haft häst i många år men aldrig sett det tidigare. En häst har alltså en bulle på var sida av ryggraden ca 5-10 cm efter det att manken slutat ( under sadeln). Förstår ni? Den är dåligt arbetat med ryggen och har nu börjat rida den i lägre form för att den skall få med ryggen. Dessa bullar är ca 7-9 cm i omkrets och ena sidan lite större än andra. Har ni något förslag??
 
Re: \"Bullar\" på sidan av ryggraden...

Hur känns bullarna? Hårda, mjuka, fasta? Verkar de vara ömma? Hur sitter sadeln? kan den ha en för smal kanal? Tycker nog att du ska be en sadelmakare kolla sadeln så att det inte är den...
Sen bygger hästen ryggmuskler bakifrån, så det skulle kunna vara vanliga fina muskler som är på väg framöver :bump:
 
Re: \"Bullar\" på sidan av ryggraden...

De är mjuka och hon ömmar inte på dom eller ryggen. Är lite orolig över att hon är ansträngd men inget visar på det. Sadeln kan tänkas behövas en genomgång, får försöka ordna detta. Och så med ryggmuskler som börjar bakifrån, detta är alltså inte muskler då eftersom de sitter närmare manken...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 100
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 922
Senast: mily
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 688
Senast: Lobelia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp