Bukefalos 26 år!

Bullmastiff

Fillifjonkan

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av den rasen? Bra, dåligt, vad bör man tänka på? Framöver (när vi bor på gård) vill vi ha en lugn "gårdvar"(gärna stor) som kan fungera lite som vakthund (dock enbart ge skall när de kommer någon), den ska kunna följa med ut när man rider och inte ha någon jaktbehov. Vill inte ha någon brukshund som man måste träna dagligen med för att den ska må bra utan bara träan till dagsbehov. Hunden ska vara öppen för människor och djur och fungera i många olika miljöer.

R

Raven

Har du kollat in rasklubbens sida?
annars finns det länkar till den från SKK´s sida: http://www.skk.se

En hund med mycket vakt kan ha svårt för att vara "öppen" mot främmande människor och miljöer, därför är det extra viktigt med mycket social och miljöträning, vet inte hur det är med just bullmastiffen...

Liknande trådar

Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
765
Hundavel & Ras Då var det äntligen dags för mig att börja leta hund. Egentligen har jag siktet inställt på samojed då jag är uppvuxen med samojeder och...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 033
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
0
· Visningar
872
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad ska jag ha för båt?
  • Elpriserna
  • Vad gör vi CLX

Hund, Katt, Andra Djur

• Enmanshund
  • Hjälp oss hitta vår drömhund