Bulycke hotas av konkurs

Sv: Bulycke hotas av konkurs

Himla synd, det är en bra klubb!
Massa roliga tävlingar och bra medlemmar!
Hoppas de klarar sig!
 
Sv: Bulycke hotas av konkurs

Varför skulle någon vara rädd för att den styrelsen skulle avgå?? De är ju uppenbart helt värdelösa på att driva en ridklubb som sig bör.

Hoppas de avgår och kompetenta människor hoppar in i dess ställe.
 
Sv: Bulycke hotas av konkurs

Man ska väl kanske inte ta i med hårda ord innan man har satt sig in i ärendet.... frågan är ju vad som ingår i dessa 800 per häst och månad - boxinredning, el, värme, underhåll etc kostar ofta mer än så på en modern anläggning.

Om det är så att ridklubben faktiskt går back på att hyra ut stallet för dessa småpengar så finns det ju bara två vägar att gå - antingen höjer man hyrorna med så mycket som behövs för att reda upp situationen eller så måste man lägga ner !

Jag har full förståelse för om ledningen och styrelsen blir frustrade om man inte kan driva igenom förändringar som kanske i förlängningen är nödvändiga för klubbens överlevnad - dock vill jag inte uttala mitt stöd för någon av sidorna eftersom jag har för lite fakta för en rättvis bedömning.

Det är ju ointressant om eko-föreningen som hyr stallet har nollresultat om ridklubben de facto går back på uthyrningen.... fasen, 2600 är ju bara självkostnadspris på en stallplats !

Om foder och strö ingår så är allting under 2000 en ren förlustaffär för uthyraren och om man har personal som ska ha någon form av lön så hamnar man lätt på 3000-4000 per månad i faktiska kostnader.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridklubben i Malung-Sälen hotas av konkurs och nedläggning efter akuta ekonomiska problem. Nu vädjar den till kommunen om stöd. – Vi är...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: Gunnar
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 491
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
923
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp