gul_zebra

Trådstartare
Vad har ni för djur och vad har ni för burar/inredning till de?

Själv har jag en egentillverkat inhägnad till Lurvas (marsvin) och Tufsen (kanin) på 117*100*60 cm (B*D*H) med en stooooor hög med hö, lite pinnar, avgnagda kräckerstångar, boll med pingla, kartong som bara Lurvas kommer in i, vattenflaska och två matskålar.

Råttorna har fått flytta in i marsvinsburen Lurvas hade fram till igår. I den finns överdelen från en hamsterbur, ett hamsterhus utan tak (Rex käraste sovplats typ :D), MASSOR av pinnar och avgnagda kräckerstångar, matskål i två delar, vattenflaska, stort rör, kartong från popcorn, mjölkkartong, bollar med pinglor, två stegar från hamsterburar, den tillhörande höhäcken som stege (utformad som stege typ, är meningen att den ska sitta längs hela kortsidan), en toarulle med papper, en toarulle utan papper... Vet inte om det är något jag har glömt nu? Hängmatta ska jag fixa ikväll iaf :bow: Och måtten vete sjutton... Har för mig den var nånting på 70 på längsta sidan iaf :) Innan det bodde de i en egentillverkad bur av två gamla hurtsar med hamsterburar staplade ovanpå (totalt ca 166 hög) men när den började lukta piss fick de nöja sig med hamsterburarna (ca 120 högt). Och för ca 3-4 timmar sedan flyttade de in i marsvinsburen :)
 
Har en STOOR hon bur med honor och ungar den är väl en 4 kvadrat, sen har vi ca 70x50 burar till hanar som går tillsammans och något mindre till de som går ensamma...
De flesta burarna är hemma byggen..
 
Marsvinen bor i denna bur, som är 50x90cm. Mina två hflickor i den undre och pojkarna i den övre delen. Pojkarna har ett hus en kruka och en liten låda de gillar att sova i samt en pinne att gnaga på. Flickorna har ett rör en kruka, en låda samt en filt de gillar att ligga på + ett litet trähus. De får givetvis rejält med hö också.

Jag har gjort en liten inhägnat för dem runt bänken som buren står på och en bit av rummet (100x200cm), bänken har två fack, där har jag inrett mysigt för dem. Jag kan även variera och göra inhägnaden större om jag vill. Där får de turas om att bo. Fast flickorna är de som får vara där mest, och sover oftast i den.
 
Tuva bor i en kaninbur på 100x50 eller nåt sånt. Den har jag beräknat ska räcka till när jag får ett till marsvin efter nyår. Förutom spån och en hög med hö har hon en pinne att gnaga på, en tegelsten, en liten kruka och en bro som tjänar både som hus och väg ut i köket. :D
 

Liknande trådar

Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 640
Senast: Riley
·
Övr. Djur Vad har ni för burar till vilka djur, vad är det för storlekar? Själv har jag dels en bur på ca 50*40*40 med en på 40*28*40 (?) till...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: tant_blå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp