Bukefalos 28 år!

Burbygge till marsvinen

E

Emma

Står i startgroparna för att bygga om en Billybokhylla till golvbur till pälsgrisarna. Kom över en Billy med måtten 200x80cm för 50kr på Blocket :D Har sett på andra trådar att många bygger om sådan, tyvärr har inte bilderna funkat att titta på:confused: så nu startar jag en egen tråd. Lägg in bilder på era Billyburar och ge mig råd hur jag ska gå till väga. Tacksam för alla råd och tips :laugh:
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Tror vårat burskåp är baserat på Billy.. Men det är ju ett burskåp och ingen golvbur. Vi har i alla fall plastbottnar alá sänglådor från IKEA som burar.
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Är en golvbur jag bygger :) men det går verkligen framåt! nu ska jag till en golvläggare och kolla om de har någon spillbit matta jag kan köpa. Tänkt att klä lådan ända upp på väggarna men vi får se hur det går ;) Bygger ju helt själv så.......
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Se till att fästa mattan ordentligt så att inte burmaterial hamnar i springan mellan mattan och väggen. Gammalt kissigt spån som ligger och jäser är inte mysigt kan jag lova :crazy:
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Försöker just nu lista ut hur jag ska fästa mattan......tänkt att den ska gå ända upp till överkanten på väggen. Var till en golvläggare igår och köpte matta :banana: Men vet inte om jag ska be pappa om hjälp med att få det snyggt :)
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Jag tänkte på detta på bussen imorse. Det bästa är nog att fästa med tätt mellan skruvarna och sedan täta med silikon eller vad det nu är man använder för att täta sprickor med :idea:
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Går det inte att använda häftpistol bara? :o


Åhhh vad jag saknar mina grisar som är hos sina "fosterföräldrar" hemma i Sverige nu när jag läser marsvinstrådar....
 
Sv: Burbygge till marsvinen

frågan är om häftpistol går igenom plastmatta och trä, annar var dt en smart idé.
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Nu är buren klar..... :D så jäkla nöjd :D

Inte häftpistol, vill ju inte göra hål i mattan den ska ju vara tät.
Jag använde mattlim från golvläggaren och i de skarvar som ändå blev tätade jag med ett tätningsmaterial som jag köpte på biltema :)

Grisarna har flyttat in och trivs jättebra... nu väntar jag bara på att få råd att kastrera en av hanarna som ska få gå tillsammans med tjejerna :)
 
Sv: Burbygge till marsvinen

Lägger ut bilder när jag kommit på hur det fungerar ;) men klart att bilder kommer är ju jättenöjd med buren......mycket för att jag byggt den helt själv :D men vilken tid det har tagit.....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 646
Senast: Roheryn
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 439
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 030
Senast: lady_vip
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 322
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp