Burggraaf avkomma :)

G

Genesis

Undrar om det är någon som har bra koll på hingsten Burggraaf? (vet hans stam, hur han ser ut)
Vad tycker ni om Landgraf 1-Ladykiller linjen?

Undrar lite också, av ren nyfikenhet : ) Vad skulle ni ge för ett sto
-00 e: Burggraaf som har mkt god exteriör, rör sig snyggt. Men är endast grundriden, hoppad några gånger med mkt bra kapacitet?
Lite nyfiken på vad en sådan står i för värde ungefär :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Burggraaf avkomma :)

Beror på resten av stammen! Vill veta mer innan jag kan säga vad jag vore villig att betala...

Storlek?

Visad?

Varför har hon inte gjort mer än det hon har?

Landgraf är väl inte så mycket att diskurera om. En av de bästa hoppfärärvarna genom tiderna. Ger inga lättridna hästar men BRA hästar!

/C
 
Sv: Burggraaf avkomma :)

Hej! Var och kollade på hästen i fråga idag. Hon har haft två föl därav anledningen till att hon är utbildad sent.
Tysk import, stostammen var inget speciellt, dock godkänd. Det var bara på pappans sida det fanns "fina" linjer.
Hon är inte visad.

Men det visade sig att det var alldeles för mycket jobb med henne ändå, hon hoppade otroligt fint och rörde sig luftigt, men hon var väldigt "valpig" i övrigt, lite bångstyrig också!

Han begärde 50 000 för henne. Kanske normalt pris med tanke på stammen men jag tyckte det var lite för dyrt då hon var så pass orutinerad för att vara 5 år :(
 
Sv: Burggraaf avkomma :)

Tycker 50 000 för en frisk välstammad 5-ring är ett kap! Särskilt om den har lite kapacitet! Fast känner du att hon inte passar dig så är det ju så!

Är ändå nyfiken på mödernet! :)
 
Sv: Burggraaf avkomma :)

Håller med!

Genesis, vad var det mer än Burggraf? Var finns hästen? ;)
 
Sv: Burggraaf avkomma :)

Kan hålla med om att det är ett bra pris ändå :) Men jag kände att det var lite för mycket jobb för mig just nu. Men har man tid och ork så är det säkert ett bra klipp! :D

Ärligt talat så kommer jag inte ihåg mammans stam :o kollade inte upp det så noga då jag bestämde mig för att jag ändå inte skulle ha hästen.
Hon står nere i Skåne, Ängelholm i ett försäljningsstall.
 
Sv: Burggraaf avkomma :)

Jag har en häst vars farfar är Burggraaf. jag försöker själv hitta fakta om hästen Boy, som då är son till Burggraaf och pappa till min häst.

har forskat en del om Burgraaf, och lite vidare i släkten, vad vill du veta? :)
 

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 122
Avel ska betäcka mitt sto sto till sommaren. hon har ingen märkvärdig stam annat än att farfar är donnerhall. ska inte sälja fölet utan ska...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 339
Senast: rebus
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 693
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej! Har ett litet sto på 1,52 m i mankhöjd e. Fort-Baron x ue. A-dur som jag är sugen på att veta mer om hennes härstamning men hittar...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: Klein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp