Burghley 2011

Sv: Burghley 2011

Årets Burghley var som vanligt otroligt häftigt och det bjöds på kanonbra väder på terrängen (hade inga biljetter till hoppningen, då det dessutom ösregnade).

Håll tillgodo med en bild på The Cottesmore Leap som är banans fetaste hinder på 145 cm, och bara gudarna vet hur brett det är :cry:

DSC_87111.jpg


http://www.burghley-horse.co.uk/3DayEvent/fences/fence21.htm

Tyvärr åkte svensken Ludwig S av några hinder innan där jag placerat mig :cry:

I'll be back......
 
Senast ändrad:
Sv: Burghley 2011

Alltså även om jag är fälttävlansnörd, så säger jag följande:

Jag blir gärna världsmästare i hoppning, gärna världsmästare i dressyr, men världsmästare i fälttävlan? Njaaaa.... jag hade skitit på mig om jag skulle hoppa det där! har varit facinerad av "von-vettet-hinder" (från-vettet:D) i hela mitt liv. Det är väl antagligen därför man fastnat för sporten, men rida på den nivån är jag på tok för feg för! Heder till både ryttare och hästar :bow:
 
Sv: Burghley 2011

Jag sa en gång att jag kommer aldrig rida högre än lätt klass. Ett år senare red jag *-stjärningt, så man ska aldrig säga aldrig;) Hihi!

Din lilla pålle får ta sig ett snack med min innan Gärds. Så kan han ge henne lite ideér om hur hans matte ibland siktar på 2* hinder istället för 90 hindrena, som ju är sååå små! I oktober är ju de 2* hindren inte inflaggade, så det gör nog inte så mycket om du råkar hoppa trippelbarren vid vattnet tex:angel::p
 
Sv: Burghley 2011

Och här droppar Anna Warnecke ner i The Leaf Pit där många har problem då de har kanske 3-4 galoppsprång kvar till en otroligt smal 'borste' de skall över. :crazy:

DSC_8739.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Burghley 2011

Och lite kunglig fägring med Zara Phillips som tar sig över detta grymt feta hindret.

DSC_8760.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Burghley 2011

Hahaha den kommer min lilla plutt-häst aldrig över! :D
Varken den här:
img_9311_145403878.jpg


eller den här tekniken:
img_8958_137224576.jpg


Talar för att det är fysiskt genomförbart för min lilla ponny att ta sig över trippelbarren! :D Tycker dock din häst kan banka lite mod i min, är hon modigare slipper ju jag vara det, då kan jag bara åka med! Nu är hon ju ännu fegare än mig, vi går på vilja, skräck och adrenalin! :D
 
Sv: Burghley 2011

Ja, kan tänka mig det! Har bara fotat med en någotsånär ordentlig kamera under min praktik förra året, och det är ganska lätt att ta okej bilder på stillastående objekt på autoinställning med en systemkamera. Utöver det är det ganska lätt att sabba det mesta, ha ha. Så jag kan tänka mig att det ligger en del träning bakom dina bilder! Men fortfarande, de är kalasfina!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Snart är det dags för årets Burghley och här är de anmälda och 2 svenskar är med på listan, vilket är kul så jag får väl ta med mig en...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 817
Senast: Cillie
·
Dressyr Här är TR-ändringarna inför nästa år: http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_15920/scope_0/ImageVaultHandler.aspx Spontana...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: JoCfin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp