F

Fjunet

Vilken burkmat använder ni?

Jag har märkt att på billigare märken så blir allt en enda gegga from mitten av burken och neråt. Jäkligt störigt, sitter som klister i foderskopan. Vad tycker er katt om billigare märken som t.ex Smukkas och Coops egna kattmat?
Vi har testat både Smukkas och Coops, men han gillar dem inte? :confused: Är det verkligen så stor skillnad?
Vår kisse är en gourmé - Whiskas oxkött är det som gör honom tokig. Absolut inte kattmat med fisk, det gillar han inte!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Burkmat

Jag föredrar att köpa såna där portionspåsar. Det känns fräschare men är lite dyrare. Jag har dock, hittills, bara gett det som "extra" bredvid torrfodret. Kan bli dyrt om man ska grundfodra med.

Tänkte också gå över till burkmat nu eftersom min fetknopp där hemma behöver gå ner.
 
Sv: Burkmat

Jag ger Mjau och specific. Vill inte ge mat med tillsatt spannmål eller socker, eftersom poängen med burkmat är just att den inte innehåller spannmål eller socker...
 
Sv: Burkmat

Jag ger dem varsin portionspåse med Icas blötmat om dagen, det är det enda som går i dem, Mjaus tetror som är billigare och ack så praktiskt :p får lillen dålig mage av :(
Grundmaten är Mjaus torrfoder, det är den enda mat förutom den jag gör själv som de kastar sej över och riktigt smockar i sej, och det är inte så ofta jag orkar laga kattmat själv i dessa bråda dagar.
 
Sv: Burkmat

Min äter bara portionspåser, och sedan försöker jag att ge honom kokt fisk, kyckling,... så ofta som möjligt.
 
Sv: Burkmat

Har man foderskopa i blötmat ? en vanlig matsked som är varm och blöt funkar ju utmärkt..Inget klet i detta..I vart fall inget klister.
 
Sv: Burkmat

Jag har för mig jag såg Mjau i tetra, om jag inte minns helt fel. Men de kanske är för stora?
 
Sv: Burkmat

Hmmm....det har jag inte sett. Hur stora är dom då? Tant katt säger att man inte kan äta mat som har stått i kylskåpet. Inte ens när den blivit rumstempererad :smirk:

Hon gillar både vanlig Mjau och bitar i burk, fast bara den första potionen ur burken då :devil:
 
Sv: Burkmat

lisa skrev:
Hmmm....det har jag inte sett. Hur stora är dom då? Tant katt säger att man inte kan äta mat som har stått i kylskåpet. Inte ens när den blivit rumstempererad :smirk:

Hon gillar både vanlig Mjau och bitar i burk, fast bara den första potionen ur burken då :devil:

Det är 380 gram i tetrapacken. Kan det vara så att din hona tycker att maten smakar för mycket konservburk när den stått öppen i kylskåpet? Man ska egentligen tömma en konservburk på en gång när man öppnat den, pröva att lägga över maten i en plastburk i stället.
 
Sv: Burkmat

Cuaifeach skrev:
Det är 380 gram i tetrapacken. Kan det vara så att din hona tycker att maten smakar för mycket konservburk när den stått öppen i kylskåpet? Man ska egentligen tömma en konservburk på en gång när man öppnat den, pröva att lägga över maten i en plastburk i stället.

Vet inte...men hon har mycket idéer för sig om mat :smirk: Den (enda) gången jag köpte en stor Majuburk så frös jag in innehållet i tre plastburkar, som jag sedan tinade en i taget (blev totalt 12 tant katt portioner :o ). Även då åt hon den första potionen som tinat till rumstemp men inte resten som stått i kylskåp. Hmm....
 
Sv: Burkmat

Jo, fast jag brukar nästan alltid låta maten rumstemp innan jag ställer fram den åt henne. Det hjälper tydligen inte. Det är mer som om hon inte gillar kylskåpslukt på nåt sätt...

Man kan ju tycka att om kylen är tillräckligt fräsch/luktfri för oss borde den vara det åt katten också, men men... :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp