Bus med bengaler!!

wtf

Trådstartare
Sambons kompis + flickvän har uppfödning av bengaler, och igår var vi där och hälsade på. Blev glatt överraskad när jag blev mött av 3 st små vildingar på knappa 12 veckor :love:
två lite lugnare tanter fanns också på plats, huuur söta som helst!
här är lite bilder (från från bilddagboken om nån inte kan se)

"släpp min råtta jädra kärring!!"
97744_1225052391.jpg


på jakt efter nya hyss
71003_1225053122.jpg


bus med inflyttningspresenten, väldigt poppis :D
93378_1225053206.jpg


83560_1225053276.jpg


97570_1225053602.jpg


enda lugna stunden under hela besöket haha. här är mormor, mamma å bebis!
67914_1225053749.jpg
 
Sv: Bus med bengaler!!

Åh så vackra pälsar dom har *nej jag är inte aaaalls sugen på att skaffa katt :angel:*
 
Sv: Bus med bengaler!!

jaa dom har jättefin teckning :love:
hon berättade att hon hade fått en vit med blå ögon och svarta fläckar på i en kull, men tyvärr dödfödd...
men det lät helt lovely! :love: sen finns det silverfärgade också..

är inte så hemma på det här med bengaler, förutom att jag noterade att det är ena riktiga VILDAR! :D och dyra som fan :p
 
Sv: Bus med bengaler!!

dom är fina att se på, men jag tror inte att jag skulle vilja ha en faktiskt. det verkar som att det är full rulle exakt HELA tiden! :eek:
nya saker att klättra på och ännu mer att riva ner haha :p
 
Sv: Bus med bengaler!!

Dom är inte så mycket dyrare än andra raser, förutom att bengaluppfödare kör med olika priser beroende på vad katten ska användas till hos nya ägaren vilket inte används hos dom flesta andra raserna. Min ras kostar mellan 6- och 8000:- den med. Sphynxen t.e.x är väl värst än så länge, priset uppåt 18000:- men även där beror det på vad katten ska "användas" till.

Otroligt vackra är dom iaf, den där varma färgen och tydliga rosetter är helt :love:
 
Sv: Bus med bengaler!!

nää det är möjligt. är inte mer insatt än att jag har köpt en ragdoll för 5000 och en norsk skogskatt för 3500 :p och det är 7 år sen nu..
 
Sv: Bus med bengaler!!

Om man har två så leker de med varandra och river inte hemmet. Det var värre att bara ha en, det var därför jag köpte en till. När han var ensam rev han hemmet:D

De sover på dagarna precis som vilken annan katt som helst.
 
Sv: Bus med bengaler!!

8000kr är ju ett fullt normalt pris. Och det är det absolut värt med vad man får om man jämför med 5kr/tassen. Då menar jag bakgrunden, inte att billiga katter är sämre ;) Det är bäst att tillägga det.
 
Sv: Bus med bengaler!!

*kl*
Jätte söta bänglar!

Jag måste vara galen på riktigt som har ett gäng bengaler och en Sphynx!:o
 
Sv: Bus med bengaler!!

Galen eller väldigt rik? Numera fattig? :rofl:

YlvaG:
5:-/tassen!! Det tyckte jag var dyrt .. Själv fick jag mina två för 50 öre/katten :angel:

TS:
Första bilden!!! :love: :love:
 
Sv: Bus med bengaler!!

*kl*

Ljuvliga!

Men ni som tycker katterna är dyra; vad kallar ni då hästeriet där en endast en bra sadel kan kosta 18"?
Vissa lägger 10" på en travare, vissa på fina raskatter med exakt det temperament man som köpare vill ha. :p
 
Sv: Bus med bengaler!!

Jag är fortfarande helt säker på att nakenfian köptes in enbart för att du inte vågade raka bengalerna men verkligen ville se hur katter utan päls såg ut. Vilket jag också är väldigt nyfiken på, tänk dig en britt utan päls :rofl: :o
 
Sv: Bus med bengaler!!

många är nog fortfarande inställd på att man inte betalar mer än en femma per tass på en katt, det är nog där skon klämmer ;)
så är det för mig och jag kan inte förstå att jag faktiskt en gång har betalat mer än så för en katt! :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp