"Busig" man

alazzi

Trådstartare
Eftersom hästen skavde av sig en del man i somras (nej det har inte vuxit ut, om någon minns min gamla tråd) så tog jag saxen och jämnade till längden lite. Stort misstag! Manen blev för kort och står rätt upp. Stretar iväg åt olika håll dessutom. Där manen är tunn ligger den ner fint, men där det är lite tjockare spretar allt åt olika håll. Kommer manen att lägga sig ner om jag tunnar ut den? Egentligen vill jag inte ta bort någon tjocklek, men om det hjälper mot spretet? Nu tror jag inte att det kommer att gå att rycka manen på min häst efetrsom han är så "pipig" med all hantering. Borsta benen är ett skämt och han är extremt pipig för insekter.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1165828
gamla tråden med bild
 
Senast ändrad:
Sv: "Busig" man

På islandssisdan vill man ibland få manen dubbelsidig (jag vill ha manen på samma sida och använder mig av samma metod :p ). Antingen flätar man ner manen och låter det sitta, flätar om vid behov, eller sätter snoddar nära mankammen så manen hamnar åt rätt håll. Tar lite tid, men funkar.
 

Liknande trådar

Utrustning Så, nu fick jag ut min frustration inför den stundande tränings/tävlingssäsongen. Min häst ser totalt hemsk ut i manen. Jag har testat...
2
Svar
38
· Visningar
4 986
Hästvård Ägnat två jäkla h åt att rycka fbl man. Hon var ju trimmad med kniv när hon kom *argh*, så jag har låtit eländet växa ut för att få den...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: neferra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp