Bukefalos 26 år!

Busigt föl...!

F

Fatima

Jag är skötare på en ponny som fått föl och nu undrar jag om nån vet hur jag kan träna fölet.. hon är 4 månader...
tacksam för svar

A

annae

Jag tycker att det viktigaste i den åldern är att de får lära sig att vara med människor, vänja sig med oss. Lyft hovar, borsta, ha grimma på och lära det att ledas. Vi tog väldigt mycket på min sköthäst när han var föl, alltså klappade honom över hela kroppen, så att han skulle vänja sig och inte tycka det var obehagligt och det fungerade mycket bra.
Lycka till!!

Heej emma :devil:

Tycker att du ska lastträna henne lite oxå, förutom det ovanstående skrev.

Annars kommer ni nog att få ett h*lvete i framtiden. :smirk:

L

LillTihra

hm lilla farina!
hon var så duktig i gnalöv ju då gick ni ju med henne
o bprstade henne o hon stod bara o njöt.
vad har hänt nu?
har knut varit där ute med långpisken eller? :smirk:

F

Fatima

nä.. hon har kommit i trots åldern... de va jobbigt att gå me henne från gnalöv... :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Haft en häst iväglämnad på inridning i två månader. Allt gått bra enligt tränaren. Sto med föl vid sidan, 5-7 mån ålder, så dricker inte...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 291
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
Svar
15
· Visningar
1 288
Träning Hej! Jag har två varmblodstravare (ena är under vila just nu) och jag undrar om ni har några tips på stärkande övningar/övningar som...
Svar
6
· Visningar
407
Avel Hej! 😊 Jag undrar över mitt föl på snart 7 månader som ska säljas. Tanken var att han skulle bli kvar hos mig, men de ekonomiska...
Svar
5
· Visningar
513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Fölvakargänget
  • Maxflex sadlar