Busigt föl...!

F

Fatima

Jag är skötare på en ponny som fått föl och nu undrar jag om nån vet hur jag kan träna fölet.. hon är 4 månader...
tacksam för svar

A

annae

Jag tycker att det viktigaste i den åldern är att de får lära sig att vara med människor, vänja sig med oss. Lyft hovar, borsta, ha grimma på och lära det att ledas. Vi tog väldigt mycket på min sköthäst när han var föl, alltså klappade honom över hela kroppen, så att han skulle vänja sig och inte tycka det var obehagligt och det fungerade mycket bra.
Lycka till!!

Heej emma :devil:

Tycker att du ska lastträna henne lite oxå, förutom det ovanstående skrev.

Annars kommer ni nog att få ett h*lvete i framtiden. :smirk:

L

LillTihra

hm lilla farina!
hon var så duktig i gnalöv ju då gick ni ju med henne
o bprstade henne o hon stod bara o njöt.
vad har hänt nu?
har knut varit där ute med långpisken eller? :smirk:

F

Fatima

nä.. hon har kommit i trots åldern... de va jobbigt att gå me henne från gnalöv... :bump:

Liknande trådar

Träning Jag håller på att träna igång mitt varmblod efter att hon fått föl. Lång historia kort, hon blev psyko att köra så vi tog föl på henne...
Svar
16
· Visningar
930
Senast: MayGrace
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 468
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
482
Senast: Freazer
·
Ridning Jag vet att det är o lika för alla ponnyer och ryttare så jag undrar såklart bara på ett ungefär! Men jag undrar hur stor skillnad det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 28
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat