Busigt föl...!

F

Fatima

Jag är skötare på en ponny som fått föl och nu undrar jag om nån vet hur jag kan träna fölet.. hon är 4 månader...
tacksam för svar
 
Jag tycker att det viktigaste i den åldern är att de får lära sig att vara med människor, vänja sig med oss. Lyft hovar, borsta, ha grimma på och lära det att ledas. Vi tog väldigt mycket på min sköthäst när han var föl, alltså klappade honom över hela kroppen, så att han skulle vänja sig och inte tycka det var obehagligt och det fungerade mycket bra.
Lycka till!!
 
Heej emma :devil:

Tycker att du ska lastträna henne lite oxå, förutom det ovanstående skrev.

Annars kommer ni nog att få ett h*lvete i framtiden. :smirk:
 
hm lilla farina!
hon var så duktig i gnalöv ju då gick ni ju med henne
o bprstade henne o hon stod bara o njöt.
vad har hänt nu?
har knut varit där ute med långpisken eller? :smirk:
 
nä.. hon har kommit i trots åldern... de va jobbigt att gå me henne från gnalöv... :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
592
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 079
Senast: escodobe
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp