Busringningar. Gjorda och emottagna.

Rosett

Trådstartare
Fick idén från en annan tråd. Kan vi inte skriva en tråd om busringningar vi råkat ut för eller gjort själva?
Vore kul att läsa. :D
 
Kopierar min från den andra tråden. Minns inga fler.

Nån från ”antipiratbyrån” ringde mig för länge sen (före 2008 tror jag) och sa att jag laddat ner filer olagligt och måste betala 500 kr i avgift.
Eftersom jag inte hade dator då så blev jag mest road. Personen sa att den såg min dator utifrån genom fönstret. :laugh:
Personens dova röst började låta annorlunda och när jag sa att jag skulle bjuda på saft och bulle om han kom hit så sprack rösten och han gapade att han skulle skicka nån ”kniv-Jonne”.
 
Fick idén från en annan tråd. Kan vi inte skriva en tråd om busringningar vi råkat ut för eller gjort själva?
Vore kul att läsa. :D

Finns ett ganska roligt klipp någonstans där en högstadielärare blev busringd och lurad att han vunnit 10 kg falukorv. Har ett minne av att det är ganska mycket skratt i det klippet. Men han fick sin låda med korv av några elever sen.😁 Annars minns jag att min barndomskompis tyckte att det var ganska kul att busringa mig när vi var yngre. Men jag hörde förstås att det var hon. 🙂 Jag har annars mest blivit utsatt för trams och fnitter.
 
De jag råkat ut för är bland annat; kring midnatt, tonåring ringer och säger grattis jag ringer från blsetjohddsdgl och du har vunnit en resa till offdtjnkogd, vi ska åka iväg allihop nu och det blir jättekul och blabla bla.

En ung kille ringer till min jobbmobil och vill göra en undersökning om i vilken stad de kvinnor som fött barn har fött.

En tjej ringer och säger att någon har kört på hunden, min hund. (Jag äger ingen hund.)

Någon ringer och klagar på att jag stjäl el av dem, med en massa fniss i bakgrunden.

En kille ringde mitt i natten och babblar något helt obegripligt.

Någon ung tjej ringde och krävde, väldigt arg, att jag nu genast skulle swisha till henne. Det kan dock ha varit felringning.

En kille, som låter mer eller mindre vuxen, har ringt ett flertal gånger och sagt Tuvstarr, jag har alltid varit så förtjust i dig. De samtalen har jag tyckt varit obehagligast.

Ock en massa andra, jag brukar dock nu för tiden lägga på genast då jag fattar att det är någon idiot, så det blir inte så mycket sammanhang.
 
Minns bara att jag fick ärva en klassiker från farsan:


Upprepade, men trevliga, påringningar till ett telefonnumer.
"Hej, jag söker Marja*."
/.../
"Hej, jag söker en Marja?"
/.../
"Goddag, jag söker Marja. Träffas hon?"
/.../
"Hej, jag söker Marja."
etc...


Efter en anseenlig tid och dito samtal:
"Gokväll, det är jag som är Marja. Är det nån som har ringt?"

Har roat vår familj sen 1950talet. :D

*insert random name
 
Vet inte om det räknas men jag skämtade med min gamla chef. Jag skickade ett mail från en avdelningsmail som användes av flera personer (och skrev inte under med något namn) och skrev att en kund vid namn Björn Bruhn hade sökt honom eftersom han ville göra en stor affär på en av de dyraste produkterna vi sålde.
Lämnade ett telefonnummer.

Min chef kom till jobbet dagen efter, kollade mailen och blev väldigt exalterad när han såg mailet, han trodde att det var stora affärer på gång 😅

Han ringde numret, kom till Borås djurpark och frågade intet anande efter 'Björn Bruhn' 😂
 
Min man fick ett samtal från dolt nummer för kanske 4 år sen, ett mycket obehagligt samtal där personen utgav sig för att va från polisen osv men vi hörde tydligt att det var barn/tonåringar. Vi blev upprörda och kontaktade min mans operatör, de lämnade ut samtalslista där det dolda numret inte längre var dolt. Fick betala 500 för att de skulle skicka listorna, och för att de skulle ta bort ”döljandet” av nret så vi kunde se vad det var för nr. Vi sökte sen på nret och det stod på en man som förekom på Lexbase typ 100 gånger, så vi gick inte vidare med det. Men det var väl hans barn vars abonnemang han stod på. Idiotungar.

Och så himla säkert är dolt nr lol, bara betala operatören så får man se vem det är.
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Rosett
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 227
Senast: hollypolly
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 795
Senast: Gunnar
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 924
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • GVFÖ 2024
  • Dasspapper

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp