Har både köpt och sålt, men avstår sedan många år eftersom de vid efterkrav behåller pengarna orimligt länge. Tror det tog mig två månader att få pengarna efter att ha sålt en sadel.
Vad väljer du istället? Vill inte bli lurad och som jag förstår det så måste jag som mottagare av paketet först godkänna varan innan pengarna dras med bussgods? Kan man bli lurad?
 
Sälj / köp på Tradera med fakturabetalning?

De tar provision för köpet men det brukar kvittas en del mot att köp via Tradera innebär billigare fraktalternativ.
 
Ja det är också ett alternativ. Jag har förstått det som att bussgods är samma princip med att godkänna varan innan transaktion sker?

Jag har dålig koll på exakt hur bussgods fungerar med betalningar osv, men det har alltid fungerat väldigt bra med blocketpaketet för mig. Har sålt två sadlar och köpt en på det sättet.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
244
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: liiinnea
·
Utrustning Är det någon som vet vad det är för märke på denna sadel? :)
Svar
0
· Visningar
179
Senast: casio01
·
  • Artikel
Hästnyheter För att kunna utnyttja halmen på bästa sätt, har Agri Syd investerat i en Krone Premos, en mobil pelletspress. Maskinen är den första...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp