Butiken Normal

Mirre

Trådstartare
Vad tycker ni?
Den har ju blivit otroligt hypad men jag tyckte att den var ganska överskattad den enda gång jag varit där. Då var jag på jakt efter en present till min bror men tyckte utbudet för män var otroligt dåligt.
 
Varit in i en och tänker inte gå in igen.
Krims och krams så långt ögat nådde. Okända märken som liknar dess kända original i namn och logga. Godis och smink om vartannat. Slarvigt upplagt i mängder av varje pryl. Inte några speciellt "bra" priser.
Nej, inte en butik för mig...
 
Jag gillar den. Om man är lite köpmedveten som kund kan man göra fynd, tex har de några power bars som jag kan äta trots mkt allegier. De är goda och jag har inte hittills hittat nåt likvärdigt på annat håll. Köper även mitt favoritsmink där, veganskt och billigt. Även hittat aluminiumfri deo och No poo-hårprodukter.
 
Jag gillar Normal men bara de butikerna som hålls lite städade. Har två stycken nära mig och den ena är trång, fullpackad och aldrig städad så det är lite okul att gå i den.
Den andra är mindre trång, fullpackad men städad och saker ligger på ett sånt sätt att det är lätt att få överblick. Den gillar jag.
 
De har vissa saker jag använder till bra pris så det handlar jag där. Rengörningstabletterna jag använder till min Invisalign är billigare där än på nätapoteken tex.
 
Jag har varit in två gånger och avskyr att man får gå som i en fålla, inte kan gå ut när man vill. Jag hamnade bakom en person vid kassan som tog jättelänge i kassan och eftersom det var så smalt fick jag och flera med mig vänta på att han skulle bli klar innan vi kunde gå ut ur butiken - utan att ha handlat något. Stå i kö om man ska köpa något är ju en sak, men att inte komma sig ut annars. Nä, dit går jag inte mer.
 
Jag upptäckte butikerna i Danmark innan de kommit till Sverige. Älskade dem! Nu är jag lite trött på att de finns överallt, men jag handlar där med jämna mellanrum. Köper mest smink och krämer.
 
Gillar energidrycken som säljs där, mer som smaksatt vatten i smidig flaska med kork:) Är rätt ny på deras sortiment i övrigt. Jättenöjd med min nya hårborste och kan vara kul att få tag utländskt godis t.ex men jag tror inte man ska hypa butiken. Speciellt inte deras mysterybags :down:

Labyrintsystemet har varit mer framträdande i en av de två som jag besökt, besvärligt som tusan om man bara ska ha en flaska från kylen så har börjat gå in bakvägen :D
 
Jag har varit in två gånger och avskyr att man får gå som i en fålla, inte kan gå ut när man vill. Jag hamnade bakom en person vid kassan som tog jättelänge i kassan och eftersom det var så smalt fick jag och flera med mig vänta på att han skulle bli klar innan vi kunde gå ut ur butiken - utan att ha handlat något. Stå i kö om man ska köpa något är ju en sak, men att inte komma sig ut annars. Nä, dit går jag inte mer.
Avskyr sånt! Det problemet finns turligt nog inte på de två som jag varit på utan bra plats vid kassorna:)
 
Jag har varit in två gånger och avskyr att man får gå som i en fålla, inte kan gå ut när man vill. Jag hamnade bakom en person vid kassan som tog jättelänge i kassan och eftersom det var så smalt fick jag och flera med mig vänta på att han skulle bli klar innan vi kunde gå ut ur butiken - utan att ha handlat något. Stå i kö om man ska köpa något är ju en sak, men att inte komma sig ut annars. Nä, dit går jag inte mer.

Kanske är det inte så överallt men i min stad finns det genomgångar i form av låga svängdörrar mellan hyllorna där man kan gena. Tog ett tag innan jag upptäckte dem.

Smala utgången via kassan upplever jag mest som en åtgärd mot snatteri, och även om det är jobbigt att gå ut där så stöttar jag allt sånt alla dagar i veckan. Tror det är extret mkt snatteri i den typen av "småkrafs"-butiker...
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 300
Senast: Rosett
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: hastflicka
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 010
Senast: mars
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp