Butikspersonals uppmärksamhet

Själv uppskattar jag nog lite mer service än många andra, men jag tycker också det viktigaste är att känna av och respektera de signaler man får om kundens önskemål.
 
Tycker dock att deras tolkningar om vem som hör hemma i butiken ibland avslöjar en ganska begränsad och kanske lite skev världsbild. Beroende på vem de själva är blir det ibland tydligt att de har långt mindre koll än vad de tror. Vilket i sin tur förtar min känsla av verklig lyx.
Absolut.
 
Kom på att jag nästan blev pålurad nåt slags kreditkort på siba en gång. Hade köpt en tv via webben och sen blev det rea på den så jag gick till en fysisk butik för att få tillbaks 1000 kr.
Tjejen i kassan gjorde en retur in på mitt kort och skrev ut 1-2 A4-sidor med text som hon la fram för mig att skriva under.
Jag skriver inte under nåt jag inte läst igenom så jag sa att jag vill ta hem och läsa igenom. Då tog hon det ena pappret och la undan det. Det andra pappret tog jag med mig.
Väl hemma visade det sig att det var ett avtal om ett kundkort. Minns inte exakt vad det stod men det var inget jag ville ha iaf så jag slängde det.
Har för mig att det kom ett siba-kort med posten sen men det klippte jag och slängde. :stop:
 
Kom på att jag nästan blev pålurad nåt slags kreditkort på siba en gång. Hade köpt en tv via webben och sen blev det rea på den så jag gick till en fysisk butik för att få tillbaks 1000 kr.
Tjejen i kassan gjorde en retur in på mitt kort och skrev ut 1-2 A4-sidor med text som hon la fram för mig att skriva under.
Jag skriver inte under nåt jag inte läst igenom så jag sa att jag vill ta hem och läsa igenom. Då tog hon det ena pappret och la undan det. Det andra pappret tog jag med mig.
Väl hemma visade det sig att det var ett avtal om ett kundkort. Minns inte exakt vad det stod men det var inget jag ville ha iaf så jag slängde det.
Har för mig att det kom ett siba-kort med posten sen men det klippte jag och slängde. :stop:
Har också riktigt usel erfarenhet av Siba. Skitkedja!
 
En person (eller fler) är med dig hela tiden, tar fram kläder i rätt storlek (endast en av varje plagg hänger framme), du får ibland lite dricka, sitta ner, diskutera allt möjligt, prata om stil och prova lite olika om du vill, mer småprat, du betalar oftast när du sitter i soffan, saker ska packas fint, kanske skickas på ändring om det är en sån butik. Om du måste fråga om hjälp har de i princip sagt åt dig att du inte hör hemma där och bör lämna butiken utan att handla (ja, de behandlar människor olika beroende på utseende m.m.).
Åh gud. Jag är nog glad att jag aldrig varit in i en lyxbutik i så fall :cautious: Det där låter som min mardröm. Jag vill in, prova kläderna, bestämma mig för om de är något jag vill ha eller inte och sedan gå iväg. Inget onödigt tidskrävande, så jag går helst dit på udda tider för att undvika kö och hade besöket tagit längre tid bara för att någon i personalen ska "ge service" så hade jag blivit sjukt rastlös och obekväm.
 
Åh gud. Jag är nog glad att jag aldrig varit in i en lyxbutik i så fall :cautious: Det där låter som min mardröm. Jag vill in, prova kläderna, bestämma mig för om de är något jag vill ha eller inte och sedan gå iväg. Inget onödigt tidskrävande, så jag går helst dit på udda tider för att undvika kö och hade besöket tagit längre tid bara för att någon i personalen ska "ge service" så hade jag blivit sjukt rastlös och obekväm.
Som ung var jag inne i en sådan i London och blev helt ignorerad, blev tydligen insorterad i rätt fack som fattig student. Ingen risk för vare sig snattande eller inköp. Priserna var ändå hyggliga, om valutasymbolen efteråt hade varit SEK.

Men jag har också blivit aktivt bortvald som kund hos bilhandlare och hänvisad till att de har mycket bra hos begagnatavdelningen. Sista besöket någonsin och märket har aldrig övervägts igen.
 
Det var den kedjan jag skrev om tidigare när jag skrev om väldigt olika bemötande mot kvinnliga och manliga kunder.
Jag ska köpa bil just nu och bara att ringa bilhandlare tar emot något oerhört. Guess Why... :banghead::banghead:
"jag står bredvid den bilen just nu och den är jättefin i lacken, inga repor eller buckor" och "även invändigt är den jättefin". Som svar på att jag vill ha den nybesiktigad och klar när jag hämtar den... (skiter fullständigt i repor i lacken eller hur fin den är invändigt, den kommer se ut som en soptipp invändigt och helt nergrusad utvändigt efter några veckor hos mig...)
 
Själv uppskattar jag nog lite mer service än många andra, men jag tycker också det viktigaste är att känna av och respektera de signaler man får om kundens önskemål.
Jag tycker att detta är det viktigaste, att kunna känna av sin kund, personen framför sig. Säger den nej tack och att den bara kikar och viker undan med blicken så tycker jag man kan låta den vara tills den lyfter blicken och då genast vara där. Det märks ganska tydligt när man som kund vill ha hjälp, i alla fall märks det på mig.

Jag är en sådan som vill vara ifred, helst inte märkas- jag tycker om att vara osynlig och inte märkas bland människor, därav är jag inte bekväm med att någon lägger märke till mig när jag handlar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 810
Senast: MiaMia
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 566
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 051
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp