bygellös BH till större byst

ameo

Trådstartare
Moderator
Utan att dra någon bakgrundshistorik - här är frågan:
Finns det någon BH-modell utan byglar som ger åtminstone lite delad byst och inte bara en limpa mitt fram? (förutsättningen är typ E-kupor)
 
Victorias secret/pink har en bygellös modell (kanske fler också) som jag gillar. Har haft en liknande från lindex för några år sen, men har inte handlat där på länge så kan inte uttala mig om storlekarna.
 
På bonprix finns det
men vilken modell?
Alla, oavsett var man tittar, sitter så fint på modeller med B-kupor men när man får hem dem och provar är det ändå en limpa mitt fram. Så jag skulle vilja veta vilka modeller som har en separerande effekt.
 
Utan att dra någon bakgrundshistorik - här är frågan:
Finns det någon BH-modell utan byglar som ger åtminstone lite delad byst och inte bara en limpa mitt fram? (förutsättningen är typ E-kupor)
Jag har inte hittat någon innan (prövat massor!) förrän jag fick barn och upptäckte amningsbehåar. Går runt med dessa hela tiden nu trots vi lade ner amning för några månader sedan 😅

Fattar inte att det ska vara så svårt att göra vanliga bygellösa bh-ar med bra stöd och som är sköna utan amningsfunktionen 🤔
 
Jag tror Panache har en bygellös variant av sin fantastiska sportbehå för framtunga :D Å andra sidan är deras BH med byglar lika skön som en pyjamas så då behöver man ju inte bygellöst ;)
 
Hakar på. Jag tycker det är hopplöst att hitta. Det jag är på jakt efter är en sportbehå'ish som håller brösten separerade, och som hålls på plats (inga axelband som halkar ner o.s.v.) den måste inte tåla hopp och stötar (det har jag mina sportbehån till) utan mera bara sånt där man är rörligt (cykling, promenad, vandring, trädgårdsjobb o.s.v.)
Tycker det inte borde vara så svårt som det faktiskt är att hitta.
 
Hakar på. Jag tycker det är hopplöst att hitta. Det jag är på jakt efter är en sportbehå'ish som håller brösten separerade, och som hålls på plats (inga axelband som halkar ner o.s.v.) den måste inte tåla hopp och stötar (det har jag mina sportbehån till) utan mera bara sånt där man är rörligt (cykling, promenad, vandring, trädgårdsjobb o.s.v.)
Tycker det inte borde vara så svårt som det faktiskt är att hitta.
Panache blir mitt fortsatta svar 🙃 använder bara deras sportvariant sedan 2016 eller så och har sedan dess alltid varit bekväm hela dagarna ute på jobb. Går och står å släpar ofta tung ryggsäck på jobbet.

I motsats till andra märken stannar banden uppe men man kan även låsa dem i kors över ryggen.

Med andra märken behövde jag lösa silikonpaddar för att få banden att stanna kvar på plats. Silikonpaddar som sedan drog med sig huden på axlarna när man var färdig för dagen 🤮
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Panache blir mitt fortsatta svar 🙃 använder bara deras sportvariant sedan 2016 eller så och har sedan dess alltid varit bekväm hela dagarna ute på jobb. Går och står å släpar ofta tung ryggsäck på jobbet.

I motsats till andra märken stannar banden uppe men man kan även låsa dem i kors över ryggen.

Med andra märken behövde jag lösa silikonpaddar för att få banden att stanna kvar på plats. Silikonpaddar som sedan drog med sig huden på axlarna när man var färdig för dagen 🤮
Låter värt att kolla in det då :)
 
Panache blir mitt fortsatta svar 🙃 använder bara deras sportvariant sedan 2016 eller så och har sedan dess alltid varit bekväm hela dagarna ute på jobb. Går och står å släpar ofta tung ryggsäck på jobbet.

I motsats till andra märken stannar banden uppe men man kan även låsa dem i kors över ryggen.

Med andra märken behövde jag lösa silikonpaddar för att få banden att stanna kvar på plats. Silikonpaddar som sedan drog med sig huden på axlarna när man var färdig för dagen 🤮
Har du sluttande axlar eller är bharna för breda? Jag har raka men "smal" på bredden så banden sitter ute i armhålorna :(
 
Jag har en muppaxel..
Ah... då kanske de är för breda för mig då, jag är less på att ha blåa ränder kring armhålan... skulle va skönt med att ha en bygellös... använder mest "onezisefitsall" "serutattpassapåettbarnköptpålokalamarknaden5för100kr" men de ger inte mer stöd än att bröstvårrorna inte blir ömma av tröjornas friktion 😒
 
Men de har ett väldigt stort sortiment (26 modeller upp till J-kupa) utan bygel.
Frågan kvarstår dock - får man två separata bröst i dem eller blir det en limpa framtill som på alla andra jag testat? de ser ju snygga ut när de sitter på småbröstade tjejer på produktbilderna, men hur blir det när man kommer upp i kupstorlek?

Å andra sidan är deras BH med byglar lika skön som en pyjamas så då behöver man ju inte bygellöst
Jag har använt bygelBH av annat märke de senaste 20+ åren, men just nu har jag behov av BH utan bygel.
(Panache har aldrig suttit bra på mig, för övrigt, Men det är ju individuellt vad som passar ens kroppsform. Mitt favvomärke med bygel finns inte utan, tyvärr)
 
Frågan kvarstår dock - får man två separata bröst i dem eller blir det en limpa framtill som på alla andra jag testat? de ser ju snygga ut när de sitter på småbröstade tjejer på produktbilderna, men hur blir det när man kommer upp i kupstorlek?

Mitt favvomärke med bygel finns inte utan, tyvärr)
Vad är det för märke du har med bygel som passar?

Följer denna tråden eftersom jag också har BH-problem :crazy:
 
Frågan kvarstår dock - får man två separata bröst i dem eller blir det en limpa framtill som på alla andra jag testat? de ser ju snygga ut när de sitter på småbröstade tjejer på produktbilderna, men hur blir det när man kommer upp i kupstorlek?
Jag får två bröst och inte monolimpa, men normalt använder jag bygel och trivs inte i bygellöst så den åkte tillbaka ändå.

Deras frakt är bara 40 kr till dig och sedan vad du frankerar när du returnerar, använder du Klarna kanske du vågar plocka hem och prova?
 
Deco wireless från Freya kanske kan vara värd att kika på? Modellen har lite "paddade" kupor och vissa verkar tycka att den separerar brösten, medan andra tycker att den ger push up och ger en tight klyfta (limpa?). På mig ger den ingen limpa, men det problemet har jag inte med någon bh. Finns i massor av storlekar och även för dem som behöver litet underband (från 60).

Det kan vara värt att kolla om någon laddat upp foton på bratabase.com ifall man söker efter en specifik modell. På Deco wireless finns det inte så många bilder, men de bilder som finns är iaf bilder på vanliga människor, så det kanske ger en liten fingervisning i alla fall. https://www.bratabase.com/browse/freya/deco-moulded-soft-cup-bra-4231/

Bratabase har en sökfunktion och om man söker på wireless så får man upp en hel del modeller med tillhörande bilder som vanliga ickemodeller har laddat upp.
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 292
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 760
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men bjuder på det. Efter en större viktnedgång, ser mina bröst ut som ouppblåsta ballonger. Bara hängande lappar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 249
Kläder & Bli fin Har tidigare bara haft bh-storlekar som går att köpa i mer välsorterade underklädesbutiker, och då har det per automatik blivit att jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp