Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Bygelnosgrimma?

B

**BORTTAGEN**

Bygelnosgrimma? :confused: Har aldrig sett något liknande förut! Därför blev jag nyfiken och tänkte höra om det är någon som kan förklara när man använder en bygelnosgrimma? Tillsammans med vanligt tränsbett eller fungerar den ungefär som ett hackamore?

Bygelnosgrimma

M

malinvz

Sv: Re: Bygelnosgrimma?

:eek:

och den otroligt motiverade användningsfunkionen är... :confused: :confused:

Att bettet ska störas så lite som möjligt, "vanlig remont" ligger ibland i vägen för bettets inverkan. Eller för korrigeringsnosgrimma för hästar som tar käkarna i sidled.

varför har du letat upp en tråd från 2003 och svarat en användare som inte ens finns kvar på sidan..

Sv: Bygelnosgrimma?

Vilken jättejättegammal tråd. Speciellt intressant är att bygelnosgrimman står som en kineton när man öppnar den :rofl:

Senast ändrad:
M

malinvz

varför har du letat upp en tråd från 2003 och svarat en användare som inte ens finns kvar på sidan..

För att jag kollade i trådar om nosgrimmor, såg efter att den var gammal. Men förlåt om jag svarade, men nu hade ni något att håna.

Sv: Bygelnosgrimma?

Det var ju det jag menade, trycker man på länken får man upp en bygelnosgrimma fast det står kineton. Men en kineton är det ju verkligen Inte.

Ops. råkade svara mig själv, men det är till Boj :angel:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5315 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hejhej! Jag är förvisso ingen hästmänniska men hade tänkt höra med er som har häst. (Hoppas det är i rätt kategori också) — Tråden som...
Svar
10
· Visningar
425
Övr.Barn Okej, känsligt och snårigt ämne här nu men är ändå genuint nyfiken eftersom jag själv är på en plats i livet där jag försöker reda i...
2
Svar
27
· Visningar
1 476
Utrustning Hej bästa buke Mitt sto går nu med flugtäcke men jag upplever att hon får mest bett o blir mest irriterad på halsen. Köpte därför ett...
Svar
5
· Visningar
481
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vibrationer hästtransport
  • Ridbyx-tips

Omröstningar