Bukefalos 28 år!

"Bygga dator!"

B

Beskyddaren

Hm, har funderat att fixa ny dator. börjar bli lite jobbigt att dela med resten av familjen. nu kommer då min fråga.
hur mycket pengar måste jag lägga på en bra dator?
tänkte att jag *läs pojkvännen* ska "bygga hiop den själv sen.
 
Sv: "Bygga dator!"

Vad hade du tänkt dig för dator?

Var iväg o köpte dator till pv:ns dotter för några veckor sedan hos en datorbyggare.

Vi betalade 3650:- för en 2800 Ahtlon, 512 RAM, 40 Gb hårddisk (varav 500:- för beg skärm, mus o tangentbord). Garanti på allt utom det begagnade.

Kolla runt vad det finns på marknaden innan du bestämmer dig för att bygga själv.

Tänk på att skärmen ofta kostar 30-50% av priset om du ska bygga själv o köpa nytt.
 
Sv: "Bygga dator!"

Min kostade 0% vid nytt datorbygge då jag redan hade den innan ;)

Samma med skrivare, scanner o CD-brännare.

Jag påpekade det bara för att jag vet att många missar den kostnaden när de kalkylerar och då blir kanske en billig dator mycket dyr.
 
Sv: "Bygga dator!"

Jävlar undrar vad min pappa håller på att bygga då, den kommer att kosta 5-6 gånger mer än det....
 
Sv: "Bygga dator!"

Min kostade 22 000:- ny. byggde den själv och har sedan dess utökat den lite :smirk: hade jag köpt allt samtidigt när jag skulle ha den ny hade den väl gått lös på en 28 000:-

Teknik är dyrt :smirk:
 
Sv: "Bygga dator!"

3500-4000kr kan man bygga sig en fin dator av. Jag brukar fråga vad de ska vara till sen så bygger jag maskinen efter det ändamålet.
 
Sv: "Bygga dator!"

Jag kan lätt sätta ihop en dator som kostar så mycket. ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 572
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 998
Senast: Ullmerkott
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 469
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp