Bygga en bättre relation till min häst

Gyllene

Trådstartare
Hej!
Som nyårslöfte 2018 har jag bl.a. att bygga en bättre relation till min ponny, och den förbättrade relationen tror jag också är viktig för resten av mina mål, som kanske skulle klassas aningen mer som prestationsmål.
Iallafall, till min fråga; vad kan jag göra för att vinna en större tillit från min ponny?
 
Umgås mera med hästen! Att bara vara, inte pyssla eller något utan bara vara med den. Gå på promenad och beta i dikeskanterna. Tiden tillsammans är med viktig, inte bara den rena träningstiden även om den är noga med att den blir riktig.
 
Hur mycket som helst i alla möjliga prisklasser och kvalitéer! Inte säkert de dyraste är de bästa så upp!
Seriösa tränare som är duktiga brukar alla mer eller mindre hållas md de spåren i utbildning med.
 
Typ kurser för att stärka relationen. Finns det?

Jag har en tjej som hjälper mig något enormt i alla fall. Har testat en del olika typ NH-tränare men alla har varit så "tekniska". Min häst är väldigt lydig o har alltid varit en stjärna utan att det känts bra för mig. Var en ren slump att våra vägar korsades och man får ju inte länka här, hon är inte heller så bra på att marknadsföra sig :D Men på hennes insta står det iaf ungefärligt översatt: Jag hjälper dig och din häst att förbättra er kommunikation, stärka ert band och er relation på ett avslappnat sätt utan press/kraft.

Mycket beskrivande var hon gör, helt obunden av någon viss teknik eller några speciella övningar och med målet en ridbar, glad häst typ. Inget bettlöst/sadellöst lullande utan målet med min häst som jag eg gett upp att rida mer på bett är att han ska se bett som något positivt att kommunicera med tex. Detta stycket min tolkning.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 960
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 544
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 173
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp